اعتراض وکیل پدر و مادر دم مهرجویی و همسرش

اعتراض وکیل پدر و مادر دم مهرجویی و همسرش

بهاره شبانکریان

نوزدهم همین ماه، داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر به قتل متهم شدند، اما منوش منوچهری، وکیل مونا، دختر داریوش مهرجویی، درباره ابهامات احتمالی کیفرخواست به «اعتماد» گفت: با نگاه به واقعیت، آخرین نظریه پزشکی حقوقی دارای ابهاماتی بود اما دیروز کیفرخواست متهمان صادر شد.'

وی در پاسخ به اینکه روند تحقیقات در این پرونده چگونه طی شد، گفت: 28 آذرماه از طریق رسانه ها از کیفرخواست متهمان مطلع شدیم. در حالی که تحقیقات در دادسرا همچنان ادامه دارد. ضمناً با توجه به اینکه آخرین نظریه پزشکی حقوقی نیز با ابهاماتی مواجه بود، کیفرخواست با پیشنهاد احتمالات و به صورت غیر قطعی صادر شد. لذا با توجه به ایرادات احتمالی و همچنین وجود ابهامات در پرونده، در مواردی درخواست رسیدگی کرده ایم و تا تکمیل تحقیقات و رسیدگی به اعتراض نظریه پزشکی قانونی، صدور کیفرخواست غیرممکن به نظر می رسد. . همچنین باید متذکر شوم که با توجه به نبود انگیزه مؤثر برای این جنایت از سوی متهم، تحقیقات بیشتری برای شناسایی دستیاران و سرکردگان یا همدستان احتمالی جنایت و یا آگاهی از انگیزه واقعی این متهمان و ما نیاز است. اعتراض به نظریه و الزام پزشکی حقوقی است که هنوز به رسیدگی به دو لایحه و حتی اعتراض وکلای متهمان به آخرین نظریه پزشکی حقوقی رسیدگی نشده است.

منوش منوچهری ادامه می دهد: حتی درخواست بررسی خطوط تلفن و دوربین ها و بررسی پاسخ به آن استعلام ها از سوی اینجانب مطرح شد که متأسفانه در کمال تعجب دادستانی، سرعت ملاک عمل قرار گرفت و دیروز نیز مورد رسیدگی قرار گرفتیم. از طرح کیفرخواست از طریق رسانه ها مطلع شد. امیدواریم دادگاه کیفری پرونده را برای تکمیل تحقیقات به دادسرا بازگرداند و این ابهامات برطرف شود.»

علیرغم ابهاماتی که منوچهری، وکیل پدر و مادر مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر 28 آذرماه گذشته در سایت اعتماد مطرح کرد، حسین فضلی هرکندی، رئیس قاضی استان البرز در خصوص نحوه قتل مهرجویی و همسرش و همچنین با صدور کیفرخواست اعلام شد: در پی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، کیفرخواست چهار متهم پرونده صادر و برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شد. بیست و دوم مهرماه سال جاری گزارش کشف جسد مرحوم مهرجویی و همسرش خانم محمدی فر دریافت شد که با توجه به ماهیت جنایت و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی در کشور سینما در دقایق اولیه وقوع جنایت، دادستان و بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جنایت در محل پیدا شدن جسد که ویلای مسکونی متوفی مهرجویی بود. و خانواده وی و بررسی صحنه جنایت و جمع آوری ادله، ادله و نشانه های جنایت از سوی قوه قضائیه دستور داد تا قاتل یا قاتلان در اسرع وقت با استفاده از تمامی امکانات شناسایی و پرونده آنها به سرعت و به طور کامل رسیدگی و منجر به وقوع جرم شود. البرز تشکیل شد.
هاریکندی در ادامه گفت: نحوه قتل و کیفیت ورود متهم یا متهم نشان می دهد که وی از شهر و محل زندگی قربانیان آگاهی کامل داشته است. در پایان متهمان شناسایی و بازداشت شدند، اما با توجه به نوع جرم و نحوه ارتکاب، تحقیقات برای تکمیل تحقیقات و جمع آوری مدارک تکمیلی و همچنین صحت شهادت ادامه یافت. . و اعترافات متهم به منظور حفظ حقوق متهم و با رعایت مقررات قانونی با مساعدت کانون وکلا برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه وکیل معرفی شد. برای همه متهمان با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس پرونده شخصی تشکیل شد. با تکمیل مقدمات قانونی ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیق از متهم در اداره کلانتری، زندان و بازپرسی، ملاقات حضوری متهمان جهت بررسی، بررسی و احراز صحت اظهارات و اظهارات آنان با ادله دیگر. جنایت با حضور وکلای خود و وکیل مدافع اولیای دم توسط بازپرس بازداشت شدند. در نهایت بازپرس پرونده پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی، احضاریه برای محاکمه صادر و متعاقباً در کمتر از دو ماه از زمان وقوع قتل، کیفرخواست لازم از سوی دادستان فردیس صادر و پرونده برای رسیدگی به امور جنایی استان البرز ارسال شد. دادگاه برای رسیدگی به اتهامات متهم. اتفاق افتاده است.» وی درباره کیفرخواست تنظیم شده توضیح داد: با توجه به محتویات پرونده از جمله اعترافات و اظهارات متهمان و اظهارات مطلعین، مشخص شد چهار متهم پرونده با انگیزه اصلی و اصلی انتقام جویی به دلیل خصومت و اختلافات شخصی و همچنین سرقت احترام متوفی متهمان سابقه دو بار ورود به ویلای مرحوم مهرجویی را دارند که اولین بار در 25 مهر ماه پس از ورود به ویلا. منطقه به دلیل بسته بودن درهای ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی از حضورشان از محلی که محمدی فر موضوع را در فضای مجازی منتشر کرده بود متواری شدند اما گزارش و شکایتی از پلیس ارائه نکردند.با توجه به اینکه این افراد اطلاع داشتند. در مورد شهرک و اطراف ویلا کافی است، این بار به راحتی با چاقو از درب دیگر و از کنار آشپزخانه وارد ساختمان اصلی ویلا شدند.مرحوم محمدی فر به منزل دخترش پناه برد. اتاق خواب با دیدن آنها و مرحوم مهرجویی نیز به همراه دو تن از دوستانش پناه گرفته و با هم درگیر شدند و در جریان این درگیری با ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید.

با توجه به اظهارات متهمان و بازسازی صحنه و بررسی مدارک، دو متهم دیگر به تعقیب خانم محمدی فر وارد اتاق خواب شدند و جواهرات وی را مطالبه کردند و مرحوم محمدی فر نیز جواهراتی را که همراه ایشان بود، از قبیل. دستبند و النگو. بنا به اظهارات متهم، این دو نفر قصد کشتن خانم محمدی فر را نداشته اند، اما در این بین با ورود متهم دیگر به اتاق که همان فردی است که مرحوم مهرجویی را با چاقو به قتل رسانده است، پس از تحریک و تحریک آنها و به قتل رسانده است. یکی از آنها با تهدید به قتل، خانم محمدی فر را با چاقو زد و سپس همان فتنه گر که نقش طراح و سرکرده متهمان را بازی می کرد، آخرین ضربه چاقو را به خانم محمدی فر وارد کرد. متهمان پس از این قتل به دنبال اشیاء قیمتی دیگر بودند و دو گوشی تلفن همراه را از اتاق دیگری به سرقت بردند و سپس به ساختمان دیگری در محوطه ویلا رفتند و در آنجا چیز ارزشمند دیگری پیدا نکردند و از همان راه بازگشتند. اقلام مسروقه به یکی از متهمان ساکن خارج از شهر تحویل داده شد. با بیان اینکه با توجه به این یافته ها و معاینات پزشکی و کیفرخواست تنظیم شده، قاتل هر دو یک نفر بوده و نقش متهم دیگر محدود به معاونت در قتل است. البته همه آنها به اتهامات دیگری مانند دست داشتن در سرقت مسلحانه متهم هستند». رئیس قاضی استان البرز از کشف اسلحه و اموال مسروقه خبر داد: سه نفر از متهمان از جمله قاتل اصلی که در اولین روزهای پس از ارتکاب جنایت دستگیر شدند، ابتدا منکر موضوع شدند و به حضور نفر چهارم اشاره ای نکردند. به این امید که با پیدا نشدن چاقوی قتل و اموال مسروقه قربانیان، هیچ مدرکی علیه آنها پیدا نشود. بنابراین پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقو و اجناس مسروقه موضوع و انگیزه اصلی فاش می شود. یکی از اسنادی که به روشن شدن این پرونده کمک کرد، محتویات گوشی تلفن همراه خانم محمدی فر بود که توسط متهمان کشف شد. در پی کشف گوشی مسروقه خانم محمدی فر، پیش نویس پیامک ارسال نشده وی برای دخترش کشف شد که حاوی مشخصات متهم و قاتل اصلی بود و دخترش را از ورود قاتل به خانه مطلع می کرد. بنا به شهادت دو نفر از متهمان که از قبل متوفی را می‌شناختند، با توجه به سفرهای خارجی متوفی از جمله سفر اخیرشان به فرانسه، تصورشان این بود که اشیای قیمتی مانند ارز و طلا را در خانه نگهداری کنند. در نتیجه با تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت زندگی آنها تغییر کرده و دیگر نیازی به کار ندارند، آنها را با خود می برند. دو متهم دیگر پرونده علاوه بر انگیزه مالی، قبلاً با مرحوم مهرجویی و همسرش خصومت شخصی داشتند به گونه ای که یکی از متهمان به رابطه پرخاشگرانه مرحوم مهرجویی با وی و یا متهم دیگر به اخراج خود اشاره کرد. از شهرک سازی به دستور آقای مهرجویی و وی را به دلیل یکی از انگیزه های قتل به سرقت متهم می کند.»