اعتراض پرستاران به تعرفه و تبعیض در نظام پزشکی ادامه دارد

پرستاران می خواهند مانند سایر گروه های نرخی که در وزارت بهداشت و شرکت های بیمه کار می کنند، نرخ خود را محاسبه و پرداخت کنند تا با همین فرمول عمل کنند.

طی یک ماه گذشته، پرستاران در استان های مختلف به نحوه تعیین نرخ ها اعتراض کرده اند. پرستاران مشهدی با مراجعه به استانداری، در قزوین، کردستان و قم، پرستاران و کادر درمانی تجمعاتی برگزار کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات قانونی خود شدند.

یکی از مهمترین این درخواست ها تغییر رویه درخواست حق پرستاری با بازنگری و ویرایش مفاد آن است. مصوبه ای که اگر نظرسنجی منصفانه و بی طرفانه از پرستاران کشور انجام می شد، نمره مثبتی نمی گرفت.

پس از پرداخت هشت یا نه ماه معوقات در روزهای بعد از تعطیلات نوروزی، مطالبات پرستاران آغاز شد. پرستارانی بودند که نرخ یک ماه زحمتشان به پانصد هزار تومان هم نمی رسید! یک فعال صنفی پرستاران و کادر درمانی در رابطه با مطالبات پرستاران می گوید: کلید حل مشکل پرستاران در دست وزارت بهداشت است و تا امروز این وزارتخانه پاسخ روشنی نداده است.

جواد توکلی ادامه می دهد: باید مانند سایر گروه های نرخی که در وزارت بهداشت کار می کنند، نرخ پرستاران را محاسبه و پرداخت کنند. شرکت های بیمه را متقاعد کنید که از همین فرمول استفاده کنند.

وی تصریح می کند: برخی از مسئولان وزارت بهداشت، دغدغه اصلی پرستاران را فقط پول می دانند; ما از این طرز تفکر متاسفیم. زیرا آنچه پرستاران پرتلاش را آزار می دهد تبعیض در نظام سلامت کشور است.

توکلی می افزاید: این نظام تبعیض آمیز به جامعه پرستاری نگاه تحقیر آمیز دارد و حقوق این جمعیت عظیم را به رسمیت نمی شناسد. این نظر باید تغییر کند تا آرامش به جامعه پرستاری کشور بازگردد.

پرستاران معتقدند تا زمانی که قیمت گذاری عادلانه صورت نگیرد، حق و حقوق پرستاران احیا نمی شود، اما آن طور که فعالان صنفی می گویند، وزارت بهداشت پاسخ روشنی به این خواسته نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید