اعتراف تلخ مورینیو در آستانه تاریخ نگاری بزرگ

اعتراف تلخ مورینیو در آستانه تاریخ نگاری بزرگ

ژوزه مورینیو به لطف سخنان حکیمانه سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه ای منچستریونایتد، نمی تواند بازنشستگی خود را تصور کند. اما این مرد 59 ساله اعتراف می کند که روزهایی که خود را “خاص” می نامید به پایان رسیده است. حتی اگر رم را به قهرمانی برساند.

مورینیو این شانس را دارد که اولین مربی باشد که سه گانه یوفا را برد: لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ اروپا. پس از یک دوره ناامید کننده در تاتنهام، مربی پرتغالی در رم به نظر می رسد احیا شده است. نهمین باشگاه متفاوتی که به مدت 22 سال کار می کند.

او با اشاره به بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012/13 گفت: این مسابقه بین منچستریونایتد و رئال مادرید بود. قبل از مسابقه، سر الکس مرا به دفترش دعوت کرد. از او پرسیدم چطور بود، رئیس؟ آیا تغییر می کند؟ آیا وضعیت در طول سال ها تغییر می کند؟ گفت: فراموشش کن. هیچ چیز تغییر نمی کند. تا روز آخر همینطور است. برای همین مدام می گویم که باورم نمی شود 59 سال دارم. باورم نمی شود 22 سال سابقه مربیگری داشته باشم. من نمی توانم به شما بگویم چه زمانی می خواهم ترک کنم زیرا نمی توانم تصور کنم. “شور تغییر نمی کند.”

مورینیو پس از پیوستن به چلسی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو در 41 سالگی، خود را “آقای خاص” نامید. این عنوان پس از چندین سال بسیار موفق همچنان ارزشمند باقی ماند. و پیروزی امشب برابر فاینورد پنجمین قهرمانی اروپا در دوران درخشان او خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا امشب می تواند اجرای ویژه دیگری داشته باشد، گفت: «خاص داستان قدیمی است. وقتی بالغ تر و پایدارتر هستید، بیشتر به مردم فکر می کنید و کمتر به خودتان. من فقط می توانم کاری را انجام دهم که هر مربی انجام می دهد و باید تلاش کنم تا به تیم کمک کنم. من به لحظه های جادویی اعتقادی ندارم. این لحظه برای یک نفر نیست، بلکه برای تیم، بازیکنان و کادرفنی است.

دیدگاهتان را بنویسید