اعتراف جنجالی علیرضا جهانبخش درباره بازگشتش به ایران

اعتراف جنجالی علیرضا جهانبخش درباره بازگشتش به ایران

علیرضا جهانبخش در گفتگو با هفته نامه هلندی ووتبال اینترنشنال، پیشنهادات خود در زمستان از جمله پاناتینایکوس یونانی را تایید کرد و گفت: درست است، تعداد باشگاه های بیشتری وجود داشت. برنامه من همه این تیم ها را فهرست کرده بود، اما نمی خواستم. در فاینورد احساس می کنم در خانه هستم.

وی افزود: به سرمربی فاینورد گفتم اصلا نمی خواهم بروم. سرمربی من فقط کارش را انجام می داد زیرا به عنوان یک فوتبالیست همیشه می خواهید بازی کنید. من هم آن را می خواهم، اما در فاینورد.

این بازیکن ایرانی نه تنها زمستان امسال در فاینورد ماند، بلکه آرنه اسلات، سرمربی فاینورد، پیشنهاد لیدز یونایتد را رد کرد. جهانبخش از این بابت خوشحال است. او گفت: من لیگ برتر انگلیس را می شناسم. این یک لیگ ویژه است، بنابراین می توانم بفهمم اسلات به چه چیزی فکر می کند. اما نقل و انتقالات همیشه مربوط به زمان است. ما در فاینورد روی چیز خاصی کار می کنیم، با هم می توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.

برای جهانبخش لحظه خداحافظی از تیم بسیار مهم است. این بازیکن ایرانی گفت: اگر واقعاً چیزی را در یک باشگاه رها می کنید، بهتر است آن را ترک کنید. ما هر روز با بازیکنان و کادر فنی روی این موضوع سخت کار می کنیم. به جا گذاشتن میراث؛ این چیزی است که ما انجام می دهیم.

این بازیکن که از آلکمار هلند به برایتون انگلیس رفته و تجربه این رشته را دارد، گفت: بله; از آنجایی که شما هرگز نمی دانید که آیا فرصت دیگری برای شما پیش خواهد آمد یا نه، رد کردن یک پیشنهاد را دشوار می کند، اما اگر به کیفیت خود اطمینان داشته باشید و صبور باشید، همیشه فرصت دیگری وجود خواهد داشت.

ملی پوش ایرانی دوست دارد با فاینورد تاریخ سازی کند و معتقد است که این موضوع در مورد اسلات نیز صدق می کند. جهانبخش گفت: شخصا فکر می کنم آرن اسلات می خواهد با فاینورد قهرمان شود. فاینورد باشگاه بزرگی است، اما چند بار قهرمان شده است؟ دو بار در 25 سال گذشته، درست است؟ می توانم تصور کنم که مربی ما می خواهد قهرمانی را کسب کند، ما بازیکنان هم می خواهیم. ما می توانیم جام حذفی را ببریم و همچنان در لیگ اروپا باشیم.

اعتراف جالب علیرضا جهانبخش; تیم های بزرگ ایرانی من را نخواستند!

جهانبخش به بحث بین بازیکنان فاینورد پرداخت و افزود: قبل از بازی مقابل نایمخن در رختکن در مورد آن صحبت کردیم، بازیکنان و مربیان می آیند و می روند اما می توانیم مطمئن باشیم که دستاوردهای ما فراموش نمی شود. این برای من بسیار مهم است، به خصوص در باشگاهی مانند فاینورد.

تیم روتردام هنوز در سه جبهه در این فصل با مشکل مواجه است. جهانبخش عملکرد خوب خود را مدیون فضای کاری حرفه ای در فاینورد است. او گفت: منظور من فقط کادر مربیگری نیست که عالی است یا بخش پزشکی که کار بزرگی انجام می دهد. منظورم بخش پشتیبانی هم هست. آنها اطمینان می دهند که شما به عنوان یک بازیکن می توانید آنچه از شما خواسته می شود را ارائه دهید. این افراد می دانند که چگونه با فرهنگ های مختلف برخورد کنند. آنها تغذیه مناسب را ارائه می دهند. هر بازیکنی رژیم غذایی و مکمل های مخصوص به خود را دارد، می داند در خانه چه بخورد و حتی خواب او نیز تحت نظر است.

به گفته این نشریه هلندی باشگاه فاینورد، آنها تحت تاثیر ذهنیت جهانبخش بوده اند. این بازیکن با اشاره به دوران فوتبالی خود گفت: به عنوان یک بازیکن جوان در ایران از یک شهر کوچک چندین بار توسط باشگاه های بزرگ طرد شدم. به اندازه کافی خوب نبودم یا فاصله خیلی دور بود. ما حتی به المپیک لندن هم راه پیدا نکردیم. با اینکه فقط هجده سال داشتم، اما برایم مثل یک ضربه بود. بعدها به تنهایی به نایمخن هلند رفتم تا در آن تیم بازی کنم. من هم اولش مشکل داشتم اما به تدریج یاد می گیرید که چگونه زندگی کنید و به ویژگی های خود اعتماد کنید

پس از انتقال جهانبخش، باشگاه فاینورد در ایران مورد توجه قرار گرفت. این ملی پوش ایرانی در این خصوص تاکید کرد: بازی فاینورد با آیندهوون به صورت زنده در ایران پخش شد و چند میلیون نفر آن را تماشا کردند. ایران کشور دیوانه فوتبالی است و بازیکنان تیم ملی را از نزدیک زیر نظر دارند. قبل از اینکه به فاینورد بیایم، این باشگاه در ایران همراه با آژاکس و آیندهوون شهرت داشت. وقتی به آلکمار رفتم این باشگاه در ایران هم مورد توجه قرار گرفت. حالا مردم ایران نه تنها فاینورد را می شناسند، بلکه طرفدار این تیم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید