اعتماد جالب یک استقلالی برای کمک سلطانی فر به پرسپولیس

اعتماد جالب یک استقلالی برای کمک سلطانی فر به پرسپولیس

در فاصله 3 هفته تا پایان لیگ بیست و یکم، استقلال تهران موفق شد با برتری 2 بر یک مقابل فولاد خوزستان عنوان قهرمانی را قطعی کند.

صادق ورمزیار، کاپیتان سابق استقلال می گوید: سه ضلع مثلث قهرمانی استقلال در این فصل خوب و هماهنگ کار کرده اند تا بتوانیم سال ها قهرمان لیگ برتر شویم و…

دفاع چپ تکنیکی آبی ها در سال های اخیر کارهای دیگری انجام داده که خواندنش خالی از لطف نیست.

استقلال آن را در حدود یک دهه چگونه ارزیابی می کنید؟

اول از همه به هواداران و همه استقلالی ها این قهرمانی را تبریک می گویم. فکر می کنم استقلال و فرهاد مجیدی به خاطر زحماتشان دستمزد گرفتند و توانستند به چیزی که لیاقتش را داشتند برسند. تیم مجیدی به اعتقاد همه کارشناسان شایسته ترین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر بود.

دلیل اصلی این قهرمانی چه بود؟

یک نماینده نمی تواند هیچ تیمی را قهرمان کند. به نظر من سه ضلع مثلث خوب کار کردند. این مثلث شامل مدیریت، کادرفنی و بازیکنان است و سال ها بعد سه مهمانی هماهنگ داشتیم که در نهایت منجر به پیروزی استقلال شد.

برخی از هواداران استقلال می گویند سلطانی فر وزیر اسبق ورزش در سال های اخیر به قهرمانی پرسپولیس کمک کرده است؟

نه، فکر می کنم سلطانی فر وزیر سابق فقط در یک مورد به پرسپولیس کمک کرده و آن انتخاب مدیران بهتر است. مدیرانی که برای استقلال انتخاب شدند واقعا ضعیف بودند و نتوانستند به این تیم کمک کنند. ما در این زمینه آسیب های زیادی دیده ایم.

بسیاری از کارشناسان می گویند استقلال خریدهای خوبی هم داشته است. به نظر شما این موضوع چقدر با قهرمانی در این مسابقات مرتبط است؟

به نظر من استقلال در همه خطوط خریدهای خوبی داشت. خیلی زود در نیم فصل اول تعطیل شد و اجازه نداد تیمی به او نزدیک شود. در نیم فصل اول دو بازیکن آماده داخل دروازه با حسین حسینی و رشید مظاهری برای حمله و …

اما برای رشید که در نیم فصل زیاد بازی نکرد؟

با این حال حضور یک دروازه بان باتجربه و با سابقه کشوری در مسابقات ایجاد شد و آمادگی حسین حسینی چشمگیر بود. در نیم فصل بازیکنان خوبی مثل صالح حردانی خریدند و در کل استقلال خیلی هوشمندانه بازیکن خرید.

نقش گابریل پین در موفقیت استقلال چه بود؟

به نظر من هوش فرهاد مجیدی دستیار باتجربه و آگاه را استخدام کرده است. گابریل پین دفاع یا فوتبال ایتالیا را به بهترین شکل ممکن به استقلال آورد. استقلال چند گل زد و خوب دفاع کرد و با این دو عامل قهرمان شد.

بهترین بازیکن استقلال چه کسی بود؟

این واقعا بی انصافی است که فقط یک بازیکن را نام ببرید. همه بچه ها خوب بودند و در این قهرمانی شرکت کردند. حالا شاید دو سه بازیکن دیگر هم باشند اما استقلال تیم خوب و فوق العاده ای بود.

یکی از پربیننده ترین بازیکنان، امیرحسین حسین زاده است. آیا توانست جای خالی مهدی قائدی را پر کند؟

من می دانم که این شخص چه پتانسیل هایی دارد و می تواند پیشرفت زیادی داشته باشد. او هم مثل خودش خوب بود و مطمئنم در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

دیدگاهتان را بنویسید