اعزام 297 تیم درمانی به مناطق فقیرنشین لرستان


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813366

ملک آرا گفت: 15 تیم تخصصی و 282 تیم بهداشت عمومی امسال به مناطق فقیرنشین شهری و روستایی لرستان اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالوحید ملک آرا در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: گسترش ارزش های اسلامی و فرهنگ بسیج و اخلاق پزشکی در دانشگاه ها و جامعه پزشکی، تبیین نقش جامعه پزشکی در حراست مقدس، ترویج و ارتقای نظام پزشکی. اخلاق، آموزش و خدمات اطلاع رسانی و فرهنگی، تقویت، سازماندهی و ارتقای توانمندی گروه های اورژانس بسیج جامعه پزشکی از اهداف مهم بسیج جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در سال جاری افزود: قیام بسیج شهید دکتر رانمون در کشور محقق شده است. با راه اندازی این طرح پزشکانی که به صورت رایگان و خالصانه به مردم مناطق فقیرنشین خدمات ارائه می کنند افتخاری دیگر برای بسیج و بسیجیان ایجاد می کنند و یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی است. از مناطق مختلف فقیر و محروم جامعه با تشکیل و اعزام تیم ها به 15 منطقه فقیرنشین استان طبق اعلام مراکز بهداشتی و درمانی و سپاه در شهرستان های محروم ترین شهرستان ها ماهی یک بار خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: این سازمان از ابتدای سال جاری در قالب طرح شهید دکتر رانمون اقدام به راه اندازی دو بیمارستان دائمی در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین چم پلک چگنی و بزنوید الیگودرز کرده است.

وی افزود: امسال 15 تیم تخصصی و 282 تیم بهداشت عمومی به مناطق فقیرنشین شهری و روستایی اعزام شده اند و 30 خانه بهداشت در مساجد سراسر کشور افتتاح شده است که در مجموع 99 هزار و 152 نفر از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان برخوردار شدند. “

ملک آرا گفت: برای مقابله با ویروس کرون، 11 مرکز تلفیقی واکسیناسیون در شهرستان های استان با همکاری سپاه و شبکه بهداشت و درمان منطقه، 70 افسر تخصصی واکسیناسیون، 250 بسیجی داوطلب پایداری و پشتیبانی در مراکز واکسیناسیون استان 10 تیم پزشکی به کار گرفته شده است. به بیمارستان ها، 360 کادر بهداشتی و درمانی استان با حضور فرماندهان حوزه و کارکنان کانون های بسیج جامعه پزشکی استان تجلیل شد.

وی تصریح کرد: خدمات بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی مطابق با طرح شهید سلیمانی شامل توزیع 100 بسته معیشتی به ارزش 45 میلیون تن، 20 میلیون تن بسته بندی بهداشتی و دارویی و آزمایش خون 460 خواهر و برادر است. نکات بهداشتی بودند

رئیس جامعه پزشکی بسیج لرستان به نقل از خدمات دندانپزشکی گفت: ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در شش محله محروم شهر خرم آباد برای 510 نفر کاملا رایگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید