اعزام 300 پزشک داوطلب از مازندران با 20 میلیارد ریال کمک به اربعین حسینی/خایران برای تهیه ملزومات پزشکی.


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896692

فرهاد غلامی گفت: 300 پزشک داوطلب از مازندران برای خدمت رسانی به زائران به اربعین حسینی اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد غلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: 300 پزشک داوطلب از استان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی عازم شدند.

وی افزود: در حال حاضر این پزشکان در 30 موکب مستقر هستند و به زائران خدمات درمانی ارائه می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خیرین حوزه بهداشت و درمان این استان نیز 20 میلیارد ریال برای خرید و تامین داروهای مورد نیاز زائران اربعین موکب های مازندران مستقر در عراق کمک کرده اند.

غلامی از مشارکت خیرین برای تامین داروهای مورد نیاز زائران اربعین در استان خبر داد و گفت: با مشارکت خیرین و اعتبار این دانشگاه توانستیم داروهایی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان خریداری کنیم تا در بین مازندرانی ها توزیع شود. زائران در عراق

این مسئول ادامه داد: اکثر داروهای بیماری های شایع سفر از جمله بیماری های گوارشی و تنفسی به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: 300 پزشک مازندرانی در فرآیندهای مستقر در عراق تا بازگشت تمامی زائران استان حضور دارند و آماده ارائه خدمات درمانی هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در راستای اجرا و نظارت بر نکات بهداشتی در موکب ها، تمامی نیروهای خدماتی این مجتمع ها پیش ارزیابی و کارت سلامت صادر شده و آموزش های بهداشتی لازم انجام شده است. نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

غلامی درباره زائرانی که به دلیل بیماری از داروهای خاص استفاده می کنند نیز گفت: افرادی که به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا هستند و داروهای انسولین مصرف می کنند باید این داروها را در اختیار داشته باشند زیرا در موکب ها نوع دارو توزیع نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید