300 هزار نفر در مازندران بی بیمه هستند / 174 میلیارد ریال به مستمری بگیران پرداخت شد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893511

محمد ابراهیمی گفت: 300 هزار نفر از 3.5 میلیون نفر بالای 18 سال مازندران فاقد بیمه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; محمد ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری هفتگی دولت با اصحاب رسانه اظهار داشت: واجدین شرایط صندوق را ساکنان دائمی روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان ساکن در شهرها، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان کامیون و مسافر، شاغلان تشکیل می دهند. شرکت های مهندسی و مشاوره، کارکنان نظام دامپزشکی و کارگران فصلی.

وی افزود: تا سال 1382 مستمری و مستمری به کارمندان نیروهای مسلح و کارگران تعلق گرفت و ادامه یافت.

مدیر تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران خاطرنشان کرد: این بیمه به این دلیل ایجاد می شود که افراد فاقد بیمه از یارانه دولت بهره مند می شوند و دولت کارفرمای آنها است و تنها یک سوم حق بیمه توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.

این مسئول ادامه داد: امسال سهمیه یارانه اختصاص یافته به مازندران 33 هزار نفر است.

ابراهیمی بیان کرد: 300 هزار نفر بالای 18 سال از جمعیت 3.5 میلیونی مازندران فاقد بیمه هستند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد اعضای تامین اجتماعی دهقانان و عشایر با 12 درصد افزایش در دولت سیزدهم به 134 هزار و 639 نفر و تعداد بیمه شدگان فعال مازندران نیز حدود 83 هزار نفر است که در مقایسه با سال گذشته تقریباً 12 درصد است. آغاز دولت در 13. رشد کرده است

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: میزان حق بیمه در مازندران به بیش از 87 میلیارد ریال در ماه رسید که در ابتدای این دولت 40 درصد افزایش یافت.

این مسئول اعلام کرد: قالیبافان استان مازندران برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری قرار گرفتند.

ابراهیمی تاکید کرد: خرید خدمت سربازی در بیمه عشایر تصویب شده و در دستور کار ابلاغ و اجراست که امیدواریم تا پایان سال جاری اجرایی شود.

وی افزود: میزان مستمری پرداختی به مستمری بگیران از صندوق تا پایان تیرماه امسال 174 میلیارد ریال است.

مدیر تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت فراخوان نمایندگی برای شهرستان های نوشهر، چالوس، رامسر، گلوگاه، سوادکوه، بابلسر، فریدونکنار، ساری، میاندرود و آمل که متقاضیان تا پایان شهریور فرصت دارند درخواست خود را ارسال کنند.

ابراهیمی بیان کرد: خبرنگاران مازندرانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند با پرداخت ماهیانه 130 هزار تومان و بهره مندی از خدمات دولتی در این بخش به عضویت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درآیند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید