اعطای 174 واحد مسکونی به مددجویان اجتماعی مازندران در دهه فجر/ مازندران جزء پنج استان اول متقاضی فرزندخواندگی است.


ساعت: 22:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804879

فرزاد گوهردهی از واگذاری 174 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی مازندران در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، فرزاد گوهردهی امشب در نشست خبری از واگذاری 174 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان مشمول کمک های اجتماعی در دهه فجر امسال خبر داد.

وی افزود: این مهم با کمک شرکای اجتماعی ما از جمله نیکوکاران، راهسازی، مسکن، برق، آب و گاز، بنیاد مستضعفان و امام خمینی (مازندران) میسر شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: عطرافشانی شهدای بهزیستی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه تحت پوشش بهزیستی و بانوان، سرپرستان خانوار، مانور خودروهای اورژانس اجتماعی، راه اندازی مراکز مشاوره و بهره برداری از 50 طرح اشتغالزایی با الف. وام 5 میلیارد تومانی اصلی ترین برنامه های رفاهی مازندران در این ایام است.

گوهردهی با بیان اینکه حدود 170 هزار خانوار مازندرانی تحت پوشش کمک های اجتماعی مازندران هستند گفت: وی گفت: از این تعداد 56 هزار نفر از خدمات مستمری اجتماعی استفاده می کنند که بر این اساس ماهانه حدود 325 میلیارد ریال مستمری مستمری پرداخت می شود.

وی گفت: امسال بیش از 1800 کمک هزینه سفر پرداخت کرده ایم. وی ادامه داد: امسال بیش از 4100 نفر از جامعه هدف بهزیستی از تجهیزات و ابزار توانبخشی بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بالغ بر 63 هزار نفر در جامعه هدف افراد توانمند بهزیستی مازندران هستند که از این تعداد معلولان با جمعیت 27 هزار نفر بیشترین سهم را در جامعه دارند.

گوهردهی با بیان اینکه ماهانه 71 میلیارد ریال یارانه به مراکز توانبخشی استان پرداخت می کنیم؛ وی گفت: در استان مازندران 113 مرکز ارائه خدمات توانبخشی داریم که برای 1600 نفر خدمات را تحت پوشش قرار می دهند که از این تعداد 26 مرکز به صورت شبانه روزی و مابقی به صورت روزانه فعال هستند.

وی افزود: رویکرد فعلی بهزیستی حمایت از منازل است تا افراد دارای معلولیت بتوانند در فضایی مانند خانه و با تعداد محدود خدمات بهتری دریافت کنند و ما از متقاضیانی که شرایط ایجاد این موارد را دارند استقبال و حمایت کامل می کنیم. مراکز “

مدیرکل ثروت مازندران گفت: در استان مازندران جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر به ارزش 20 میلیارد تومان به صورت ماهانه از خدمات مستمری اجتماعی بهره مند می شوند.

گوهردهی با اشاره به تقاضای بالای فرزندخواندگی در مازندران و قرار گرفتن این استان در بین پنج استان اول متقاضی فرزندخواندگی، تصریح کرد: برخی فکر می کنند در مراکز اجتماعی یتیم داریم و آنها را به خانواده های کاندید نمی سپارند، اما حقیقت دارد. این است که در ازای درخواست 1200 نفر در استان مازندران تنها 203 کودک در مراکز ما تحت پوشش هستند که از این تعداد تنها 100 کودک واجد شرایط هستند.

وی گفت: البته قوانین نقل و انتقالات نیازمند بازنگری و اصلاح در سطوح بالاتر است. وی افزود: تمامی داوطلبان فرزندخواندگی باید به صورت الکترونیکی در سامانه فرزندخواندگی سازمان اجتماعی کشور ثبت نام کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزان خالی بودن سواحل در مناطق تحت پوشش بهزیستی مازندران، اعلام کرد: از سه مرکز ساحلی بهزیستی مازندران، پیش از این دو مرکز به طور کامل ساحل را تخلیه کرده اند و مراکزی که به صورت کامل است. شاید تنها مرکز اجتماعی معلولان در استان مازندران و اختصاص به جامعه هدف توانمندسازی ما باشد. طی 24 ساعت گذشته شاهد تخریب نرده ها در خط ساحلی این مرکز بوده ایم.

گوهردهی ادامه داد: البته همه دستگاه های اجتماعی مازندران بنا به دستور رئیس جمهور و تاکید استاندار مازندران موظف به پاکسازی سواحل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید