افتتاح 1068 واحد مسکونی روستایی در استان در دهه فجر

وی افزود: یک هزار و 68 مسکن روستایی در شهرستان های استان قزوین با وام های طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: این پروژه ها با اعتبار 694 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان های استان قزوین به بهره برداری می رسد و شامل 118 بلوک در آبیک، 43 واحد در آوای است. ، 97 واحد در شهر البرز ، 227 واحد در شهرک بوئین زهرا ، 188 واحد در تاکستان و 395 واحد در شهر قزوین می باشد.

3400 خانوار روستایی قزوین از مزایای 11 طرح هادی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: 1500 واحد مسکونی مستضعفان نیز از تفاهم نامه سازمان حاکمیت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند شده اند که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

گونجی گفت: به منظور تسهیل و تسریع در ساخت مسکن پایدار در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود که امیدواریم این تسهیلات انجام شود. به زودی در آینده نزدیک پرداخت می شود افزایش رهگیری مرکز به 200 میلیون تومان.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در مناطق روستایی در شهرستان های استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح هادی در 11 روستا از جمله روستای شاترک البرز، روستاهای کردنشین حتایان و حسین آباد در آبیک، حراین علیا در آوج، ابراهیم آباد و حسین آباد بویین. شهر زهرا، روستاهای جعفرآباد و هورهشت شهرستان تاکستان و روستاهای امامزاده اباذر، سیاهپوش و بهرام آباد در شهر قزوین است.

ساخت 130 خانه معلولان از سال 94 در استان قزوین

این مسئول بیان کرد: با این اقدام 3406 خانوار روستایی قزوین از اجرای طرح هادی روستایی بهره مند شدند و کل اعتبار هزینه شده در این طرح ها 77 میلیارد و 854 میلیون ریال وام استانی و ملی است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تامین مسکن خانوارهای دارای دو معلول یا چند معلول، بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی اجتماعی، از سال 94 تعداد 130 واحد با اعتبار از استان قزوین به ارزش 56 میلیارد و 205 میلیون ریال.

گونجی با اشاره به پروژه های دیگری که می تواند در دهه فجر امسال افتتاح شود، گفت: واحدهای محروم 1500 واحد مسکونی آماده بهره برداری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 15 واحد پردیس در شهرستان آبیک با وام 35 میلیارد ریالی در بخشی از پروژه های قابل افتتاح در شهرستان آبیک به بهره برداری می رسد. مسکن شهری و گروه های کم درآمد


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید