اعضای جدید سرشماری ملی نفوس و مسکن منصوب شدند


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810181

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از احکام اعضای جدید سازمان ثبت احوال کشوری سرشماری عمومی و مسکن شامل 10 وزیر و دو معاون رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه سازمان از تصمیمات اعضای جدید سازمان سرشماری عمومی و ثبت مسکن کشور خبر داد.

بر اساس این ابلاغیه آقایان احمد واحدی وزیر کشور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم تحقیقات. و فناوری، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محرابیان، علی اکبر نیرو، سرتیپ سرلشکر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، میثم لطیفی رئیس سازمان استخدام و اشتغال، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حمید جبلی از صدا و سیما بوده اند. به عنوان اعضای جدید سازمان ثبت احوال کشور منصوب شدند مسکن

جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران به عنوان قائم مقام و رئیس شورای هماهنگی و تلفیق منصوب شد.

ستاد سرشماری ملی نفوس و مسکن بر اساس اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ماده 10 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه مورخ 24 بهمن 1378 تشکیل شد. سامانه و به منظور افزایش سرعت و کاهش هزینه اجرا و همچنین کاهش بار پاسخگویی، موظف به ایجاد دبیرخانه این ستاد در مرکز آمار ایران با دبیری مرکز شد.

بر اساس این مصوبه کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات عمومی غیردولتی موظفند با همکاری کامل مرکز آمار ایران، کلیه داده‌ها و اطلاعات آماری مورد نیاز را در این ماده ارائه کنند. 9 قانون مرکز آمار ایران. این مرکز را بدون دریافت پول تهیه کنید.

سرشماری ثبتی مبنای یک طرح ملی است که بر اساس آن نحوه جمع آوری اطلاعات لازم برای عموم مردم و سرشماری مسکن از روش سنتی مراجعه حضوری به روش جدید مبتنی بر تجمیع تغییر می کند. داده های جمع آوری شده در دستگاه های اجرایی مختلف شورای عالی آمار مرکز آمار ایران به عنوان مجری سرشماری عمومی نفوس و مسکن موظف است سرشماری عمومی نفوس و مسکن را از سال 1405 به صورت ثبتی انجام دهد.

انتهای پیام/
منبع: روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه

دیدگاهتان را بنویسید