انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1405 بر اساس روش ثبتی


ساعت: 15:36
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920432

معاون مدیریت و برنامه ریزی سازمان چهارمحال و بختیاری گفت؛

روگانی گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1405 در سراسر کشور به روش ثبت پایه انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون آمار و اطلاعات سازمان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1405 بر اساس روش ثبتی انجام شد.
وی افزود: در این راستا، مرکز آمار ایران امسال از هر استان یک شهر را انتخاب و با استفاده از آزمون سرشماری اصلی ثبتی، ایرادات احتمالی سرشماری اصلی را شناسایی و اصلاح می کند و سرشماری اصلی سال 1405 با کمترین کمترین مشکل محقق می شود. .
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرشماری های قبلی به روش سنتی (نزدیک شدن از سرشماری به درب منازل، مصاحبه و تکمیل پرسشنامه) انجام می شد که همراه بود. با بسیاری از مشکلات، از جمله صرف مقدار سرسام آور پول برای عملکرد.
روگانی تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم گیری برای اجرای سرشماری بر اساس روش ثبت نام است که علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه های سرشماری، اطلاعات دقیق تری از جمعیت شهرها و روستاها به دست می آید.
وی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری برای اجرای آزمایشی ثبت نام بر اساس 1401، مرکز آمار ایران شهر کیان را به عنوان شهرستان منتخب استان در نظر گرفته است و سرشماری آزمایشی در این شهرستان برگزار می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: لذا لازم است کلیه افراد 15 سال به بالا ساکن در شهرستان کایان با مراجعه به سامانه ثبت احوال به آدرس ncr نسبت به تایید یا تصحیح آدرس خود اقدام کنند. ir
روغنی تصریح کرد: تا پایان دی ماه برای تایید یا تصحیح نشانی فرصت وجود دارد و پس از پایان دی ماه مرکز آمار ایران بر اساس داده های ثبت شده در سایت ثبت احوال جمعیت، سن و جنسیت را تعیین می کند. ترکیب جامعه و سایر عناصر آماری یک جامعه را استخراج می کند.
وی تاکید کرد: بدیهی است همکاری همه شهروندان ساکن در شهرستان کیان نقش مهم و بی نظیری در حسن اجرای این مهم و اطلاعات صحیح جمعیتی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید