اعتبار تمامی کارت های ملی تا ۱۴۰۵/شهروندان باید شناسنامه خود را تغییر دهند

اعتبار تمامی کارت های ملی تا ۱۴۰۵/شهروندان باید شناسنامه خود را تغییر دهند

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه ثبت نام کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال به روز می شود، گفت: توصیه اکید ما این است که شهروندان حتما شناسنامه خود را تغییر دهند.

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: در زمینه صدور و تحویل کارت ملی دو سال و شش ماه تاخیر وجود دارد که حدود 10 میلیون کارت ملی هوشمند را شامل می شود. خوشبختانه در پایان سال گذشته 10 میلیون کارت صادر شد و بدهی قبلی تکمیل شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال به روز می شود، ادامه داد: در تلاش هستیم در نیمه اول امسال حدود 5 میلیون ثبت نام جدید تحویل دهیم که بخشی از آنها مربوط به 1400 و که اکثریت آنها به 1401 متصل هستند در این ترتیب با همکاری همکاران ثبت نام کارت ملی هوشمند را در نیمه دوم سال جاری به روز خواهیم کرد و تحویل کارت هر متقاضی در کمتر از یک ساعت انجام می شود. ماه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق آنچه پیش از این در رسانه ها منتشر شده بود تمامی نقشه های ملی تا سال 1405 اعتبار دارند اما در موضوع تمدید نقشه های ملی یکی از اقداماتی که در حال پیگیری هستیم بررسی مجدد است. و بررسی مجدد نقشه های ملی.

وی با اشاره به بررسی های جدید صدور کارت ملی هوشمند در سال 1405، گفت: مطالعات فعلی کارت ملی هوشمند مربوط به 15 سال پیش است که با توجه به تغییرات فناوری، بی شک بررسی وضعیت کلی کارت های ملی ضروری است. کمترین هزینه را داشته باشد و حداکثر کارایی این کارت ها برای متقاضیان صادر شود. به عنوان مثال یکی از مواردی که بعضاً مورد اعتراض قرار می گیرد نحوه استفاده از عکس ها در نقشه های ملی است که قطعا در مطالعات گسترش پس از 1405 به آن پرداخته خواهد شد.

این کارگر با اشاره به اینکه برای صدور کارت جدید نیاز به ثبت چهره افراد به روز داریم، ادامه داد: قطعا در تمدید کارت ملی باید چهره جدید افراد ثبت شود که در این زمینه بررسی می شود. بررسی تمامی راهکارهای مناسب و استفاده از جدیدترین فناوری‌ها.» کارت‌های ملی کنونی نیز دارای ویژگی‌های بسیاری هستند؛ اما برای استفاده از این ویژگی‌ها به کارتخوان‌های مختلفی نیاز است که گاهی اوقات استفاده از این ویژگی‌ها را دشوار می‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره سیستم تشخیص چهره ایرانیان نیز گفت: پردازش تصویر در زمینه های مختلفی در دنیا استفاده می شود. در واقع احراز هویت باید آفلاین باشد، بنابراین باید سیستمی وجود داشته باشد که هویت افراد را بر اساس چهره آنها تشخیص دهد. این سامانه در حال حاضر مبتنی بر امکانات تولید داخل بوده و در حال استفاده است و در آینده سامانه های دیگر سازمان ثبت احوال کشور مانند هدا از سامانه تشخیص چهره استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره لزوم تغییر شناسنامه های قدیمی گفت: بازه زمانی برای تغییر شناسنامه ها باقی نگذاشتیم. اما توصیه جدی ما این است که شهروندان شناسنامه خود را تغییر دهند. این کار هم اطلاعات آنها را در پایگاه ثبت احوال به روز می کند و هم از بسیاری از سوء استفاده ها جلوگیری می کند و البته می توان پس از هماهنگی با دستگاه های مختلف یک بازه زمانی برای تبادل شناسنامه تعیین کرد.

وی با بیان اینکه صدور شناسنامه جدید یک تا سه روز طول می کشد، تصریح کرد: در سازمان ثبت احوال صدور شناسنامه یک تا سه روز طول می کشد اما مدت زمانی که پست می شود و به دست متقاضی می رسد، است. مقدار کمی. سوال مربوط به شرکت پست و در شهرهای بزرگ طولانی تر است. همچنین توصیه می کنیم با توجه به نزدیک بودن مراسم اربعین به افرادی که نیاز به تعویض شناسنامه دارند همین الان اقدام کنند.

این مقام مسئول در خصوص ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولت گفت: دفاتر پیشخوان دولتی خدمات دولتی ارائه می دهند و ضوابطی برای ارائه خدمات ثبت احوال وجود دارد و در صورت رعایت آنها سازمان ثبت احوال مجوز ارائه این خدمات را به آنها می دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره ارائه آمار ثبت احوال از سوی سازمان ثبت احوال کشور نیز گفت: سازمان ثبت احوال سازمانی است که هر آماری که ارائه می کند بر اساس داده های ثبتی است؛ در صورتی که آمار ثبت احوال توسط سازمان ثبت احوال کشور ارائه شود. بنابراین این آمار قابل اعتماد است. بر این اساس نرخ باروری سال 1400 محاسبه و اعلام شد و به زودی نرخ باروری سال 1401 محاسبه و اعلام خواهد شد.

کارگر درباره صدور گواهی ولادت و وفات الکترونیکی نیز گفت: در تلاش هستیم فرآیندها الکترونیکی شود و در این راستا تا یک ماه آینده صدور گواهی ولادت و فوت الکترونیکی اجرایی می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سامانه سحیم سازمان ثبت احوال در کشور گفت: بستری فراهم شده تا تمامی خدمات ثبت احوال در قالب آن در تعامل با مردم ارائه شود که در حال حاضر 19 خدمت در این سامانه در حال ارائه است. و تعداد این خدمات روز به روز در حال افزایش است. یکی از اقدامات سازمان شجره نامه خانواده مشاهده مشخصات فرد، پدر، مادر و کلیه فرزندان و همچنین آدرس افراد در پایگاه ثبت احوال و امکان ویرایش تمامی آنها می باشد. ارائه شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این شجره نامه هر روز که می گذرد کاملتر می شود، گفت: بی شک یکی از موضوعات مهم کشور، سببیت و خویشاوندی است که در مسائل اقتصادی و … بسیار مهم است. بحث ذی نفع واحد در کشور ما در حال حاضر جایی برای مسائل اقتصادی ندارد که در صورت تحقق از بسیاری تخلفات جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید