اعضای جدید شورای سینما معرفی شدند


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898764

پس از 12 سال وقفه در فعالیت های شورای سینما، اعضای جدید این شورا با احکام جداگانه ای از سوی معاون اول رئیس جمهور منصوب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از 12 سال وقفه در فعالیت های شورای سینمایی، با احکام جداگانه ای از سوی محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور، اعضای جدید این شورا منصوب شدند.

بر اساس احکامی از سوی معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، یوسف نوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. آموزش و پرورش، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری. ، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، چ. از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی به عنوان اعضای جدید حقوقی این شورا به ریاست معاون اول رئیس جمهور معرفی شدند.

همچنین ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش زاده، مجید شاهحسینی، داود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده نیز به عنوان اشخاص حقیقی در این شورا حضور داشتند.

در حکمی از سوی محمد مخبر به عنوان رئیس این شورا، نماینده وزیر فرهنگ به عنوان نایب رئیس و رئیس سازمان سینمایی کشور به عنوان دبیر این شورا است.

متن حکم اعضای شورای سینما به این شرح است: «با تأیید خداوند متعال و از سرگیری کار شورای سینمایی، زمینه ساز تحول و اعتلای سینمای ملی در سطح انقلاب اسلامی و حمایت مؤثرتر از نسل جوان و مستعد برای شکوفایی سینمای مبتنی بر آموزه های اسلامی و شور و حیا دینی و انقلابی تضمین شده است و لذا انتظار می رود در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در شرح تاریخی گام دوم و در ادامه تلاش ها و تلاش های دولت مردمی، سینمای ایران از نظر راهبردهای اصلی نقش و رسالت خود. باید خود را در عرصه فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران بازآفرینی کند و ضمن امید آفرینی، زبانی رسا و گویا برای آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید