اعضای شورای سیاسی جشنواره موسیقی نواحی منصوب شدند


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879320

معاون هنری و فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی اعضای شورای سیاسی پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری پانزدهمین دوره موسیقی نواحی منصوب شد. جشنواره ایران

منصوره ثابت زاده، هوشنگ جاوید، حمید عسکری رابری، احمد صدری و محمدعلی مرآتی اعضای شورای سیاسی این دوره از جشنواره موسیقی نواحی هستند.

منصوره ثابت زاده پژوهشگر ادبیات و موسیقی فارسی و دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. در سال 1358 شروع به مطالعه مبانی نهضت اقوام ایرانی کرد و به مطالعه موسیقی سنتی ایرانی و همچنین تئوری موسیقی غربی و آواز کلاسیک پرداخت. ثابت زاده تحقیقاتی در زمینه موسیقی نواحی ایران انجام داده و اولین فرهنگ لغت موسیقی جشن اقوام ایرانی را نیز تحقیق و تدوین کرده است.

هوشنگ جاوید متولد 1338 در تهران، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران است. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، مؤسس مدرسه مرکز فرهنگ ایران در صدا و سیما و از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است که تحقیقات گسترده ای در زمینه موسیقی نواحی انجام داده و نواحی و نواحی مختلف را پایه گذاری کرده است. جشنواره های موسیقی آیینی

حمید عسکری دارای مدرک دکترای موسیقی شناسی از موسسه هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. او تاکنون قطعات زیادی ساخته است و آلبوم طرح جدید و کتاب راه هایی برای تنظیم آهنگ های گروه کر محلی از آثار منتشر شده اوست. عسگری رهبر گروه کر اردیبهشت است و در ضبط های هنری و اجرایی خود ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، سرپرستی گروه کر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر را بر عهده داشته است.

احمد صدری دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته موسیقی با گرایش موسیقی و مدرک درجه یک از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. صدری دارای تجربیات و تجربیات پژوهشی، علمی و آموزشی متعددی از جمله معاونت گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت در هیئت تحریریه فصلنامه خیال است و تاکنون چندین کتاب و مقاله منتشر کرده است. صدری دبیر دهمین تا سیزدهمین جشنواره موسیقی ایران نیز بود.

محمدعلی مراتی متولد 1351 در کرمانشاه، نوازنده ویولن و آهنگساز دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی شناسی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است. مرآتی نوازنده ویولن تخصصی است و به نواختن سازهای تنبور، ستر و دف نیز آشنایی دارد. مراتی کنسرت های تحقیقاتی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس های تحقیقاتی و علمی موسیقی ارائه کرده است. وی علاوه بر دبیری چهاردهمین دوره این جشنواره، عضویت در شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی را نیز بر عهده داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید