پیام وزیر مدیریت به جشنواره موسیقی نواحی ایران

زمان: 15:13
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777840

در آستانه چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی پیامی را خطاب به مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم خطاب قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرویس مطبوعاتی چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران اعلام کرد ، محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در آستانه چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران این خبر را اعلام کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

“تنوع فرهنگی و فرهنگ های محلی در مناطق مختلف ایران پایتختی پویا هستند که با حمایت تاریخی و فرهنگی غنی خود می توانند با جهان مدرن صحبت کنند و رویدادهایی سرشار از سنت های اخلاقی ، انسانی و معنوی را ارائه دهند. فرهنگ های برگرفته از تاریخ ، آداب و رسوم و سنت های مردم هر منطقه ، که در آرامش و درد زمان و به مرور زمان با تلاش هنرمندان و به یاد ماندنی و با کمک مردم از هر سرزمینی حفظ شده است. موسیقی در مناطق ایران مملو از نغمات و نغمه هایی است که با روح هنرمندان به تاریخ زندگی اجتماعی و فرهنگی راه یافته است. در موسیقی نواحی ایران ، غم ها و شادی ها ، حماسه ها و رسوم و آیین هایی که در گذشته زندگی مردم هر منطقه را همراهی کرده است با لهجه و بیان ویژه فرهنگی و اجتماعی همان منطقه بیان می شود. اما به طور کلی ، موسیقی نواحی ایران در این سرزمین گنجینه ای از نقش ها و رنگ های مختلف محلی است که در فرهنگ ملی ظاهر می شود. هنرمندان نگهبانان و راویان بی دریغ موسیقی نواحی هستند که سنت های موسیقی را حفظ کرده و با محبت این میراث ، هویت و فرهنگ را به نسل های آینده منتقل کرده اند. فرض بر این است که آثار نوازندگان موسیقی منطقه ای ضبط می شود و فرصت ها و فضاهایی برای جوانان بلندپرواز که امید آینده موسیقی منطقه ای هستند فراهم می شود.

جشنواره موسیقی منطقه ای ایران فرصتی برای تأمل در منابع ارزشمند و ارزشمند نوازندگان موسیقی منطقه ای و لزوم ادامه موسیقی منطقه ای با نگاه به آینده است. چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای در ایران دوره های قبلی اجرا و پژوهش در موسیقی منطقه ای را با تاکید بر وحدت در بسیاری از موسیقی های قومی ایرانی طراحی و برنامه ریزی کرده است. توجه به ویژگی های اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز در آینده این موسیقی مثر است.

از تلاش مجریان موسیقی منطقه ای در سراسر ایران صمیمانه قدردانی می کنم و از هنرمندان و همکارانم از معاون وزیر هنر و اداره کل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کرمان در برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی منطقه ای ایران قدردانی می کنم. آرزوی سلامتی و بهروزی برای هنرمندان عزیز و کارکنان فرهنگ و هنر دارم. »

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید