اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شدند/ رهبر معظم انقلاب علی لاریجانی را محکوم کردند

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شدند/ رهبر معظم انقلاب علی لاریجانی را محکوم کردند

روز جدید رهبر معظم انقلاب در حکمی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای یک دوره جدید چهار ساله منصوب کردند، ضمن تشکر از زحمات اعضای سابق بویژه دانشمندان و اساتیدی که در دوره جدید حضور نخواهند داشت، ساختار کلی فرهنگ نظم و محتوای انقلابی را تنها وسیله حفاظت در برابر تهاجم فرهنگی و رسانه های بیگانه می دانستند.

متن تصمیم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

به نام خدا

الحمد لله و صلوات بر رسول خدا و خاندانش. درود بر همه آنها.
ورود به چهل سال دوم انقلاب اسلامی مصادف با آغاز قرن جدید هجری قمری، نیازمند نگاهی نو، آسیب شناسانه و به روز به مجموعه ای از زیرساخت های تمدنی است. در راس این مجموعه مقوله فرهنگ قرار دارد. فرهنگ تمام کنش های اساسی و اساسی جوامع بشری را جهت می دهد و آنها را تسریع یا کند می کند.

در حال حاضر این رویکرد عمدتاً با هدف ارتقاء دیدگاه ها و احساس مسئولیت فرهنگیان و نخبگان و فعالان عرصه های مختلف کشور به مقوله فرهنگ و ظهور این اعتقاد عمیق است که فرهنگ سازی در هر بخشی از جامعه نهایت امر است. ابزاری برای پیشرفت و موفقیت آن است. ابزاری الزام آور و الزام آور است.

همچنین به این نکته حیاتی اشاره می کند که ساختار کلی فرهنگ در همه بخش های وسیع آن مستلزم نظم و محتوای انقلابی است. این تنها وسیله حفاظت از فرهنگ عمومی کشور در برابر تهاجم برنامه ریزی شده فرهنگی و رسانه ای بیگانگان بدخواه است.

مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی از همان ابتدا سامان دادن به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور و سیاست گذاری در این دو مقوله و هدایت مدیران آن به سمت ارزش ها و اهداف انقلاب بود. پاسخگوی نیازهای فکری این دستگاه هاست.در نقش ستاد فرهنگی ظاهر می شود.کشور بود.

شورای عالی خدمات ارزنده ای در این زمینه ها ارائه کرده است و گمان می کنم از تمامی اعضای محترمی که در ادوار مختلف نقش آفرینی کرده اند، به ویژه دانشمندان و اساتیدی که در شورای عالی جدید حضور نخواهند داشت و همچنان به حضور خود ادامه می دهند صمیمانه تشکر می کنم. من از آنها این نصیحت را می خواهم.

اینک برای دوره جدید که با انتشار این مقاله آغاز می شود، اشخاص حقوقی و حقیقی زیر را به مدت چهار سال به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می کنم.

اشخاص حقوقی: رؤسای فعلی سه قوه و ارگانی که در شورای عالی عضویت داشتند. و اشخاص حقیقی: آقایان اعرافی، ایمان افتخاری، امیرحسین بانکی پور فرد، حمید پارسانیا، عادل پیگامی، آقایان گلم علی حداد عادل، آقایان حسن رحیم پور ازغدی، آقایان علی اکبر رشاد، آقایان. حسین ساعی، ابراهیم سوسنچی، سعید رضا عاملی، منصور کبکانیان، علی لاریجانی، محمود محمدی عراق، محمدرضا محبر دسفولی، مرتضی میرباقری، صادق واعظ زاده. احمد واعظی.

نکات مهم پیوست این تصمیم مورد توجه اعضای محترم خواهد بود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواستارم.

سید علی خامنه ای
1400/8/23

دیدگاهتان را بنویسید