اعطای وام 220 میلیاردی بهسازی شبکه آبرسانی یاسوج / جابجایی 2 روستا در مسیر احداث سد تنگ سرخ


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821764

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وام 220 میلیاردی برای اصلاح شبکه آبرسانی یاسوج از جابجایی دو روستا در مسیر احداث سد تنگ سرخ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کیامرث حاجی زاده صبح امروز در بازدید از سد تنگ سرخ زاگرس، با بیان اینکه در راستای ایجاد منابع آبی پایدار در استان کارهای خوبی انجام شده است، اظهار داشت: در این راستا در حال انجام است. و این یک بخش فرعی است زیرا بخش کشاورزی ما دائماً از عدم کنترل سیل رنج می برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین معیشت را کشاورزی، دامداری و باغداری عنوان کرد. ما به فکر ایجاد منابع آب پایدار بودیم و برای اولین بار در یک سال و نیم اخیر حرکت جدیدی در بحث ساخت سد در داخل استان آغاز شد.


14010124000102 Test PhotoN خبر خاکستری

وی گفت: سد تنگ سرخ در سال 90 کلنگ زنی شد اما به دلیل درگیری های دولتی و مردمی و همچنین مشکلات اعتباری سال ها راکد ماند تا اینکه اخیرا با رایزنی با مسئولان استانی و بنابر اعلام قرارگاه خاتم به عنوان مدیر پروژه تا 42 درصد پیشرفت دارد که پیشرفت خوبی است اما به دلیل خشکسالی های متوالی باید سدها سریعتر ساخته شوند.

وی با بیان اینکه تعارضات دولت دوباره برطرف می شود، گفت: در پی سفر رئیس جمهور و پیگیری استاندار، وزارت نیرو قول داده است که این پروژه جزو پروژه های اولویت دار این وزارتخانه خواهد بود، بنابراین در هفته آینده تعارضات دولت برطرف می شود. مشاهده گردید. مجدداً همراه با استاندارد، جلسه ای برای تامین مالی این پروژه خواهیم داشت.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمین های تملک شده برای ساخت سد گفت: این سد باید برای تامین نیاز مردم شرب، کشاورزی و صنعت ساخته شود. در یک سد روستاهایی وجود دارد که باید جابه‌جا شوند.» سال گذشته دو کارگروه تشکیل شد و کار تملک توسط معاونت عمرانی استانداری در حال انجام است، وام‌ها اعطا شده و بخشی نیز بازپرداخت شده است.

وی با بیان اینکه باید از فضا برای انتقال لجن به کف سد استفاده کرد، افزود: سد تنگ سرخ آب تامین کننده مناطق اردکان، سپیدان، شیراز و بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویرا است. احمد با سهم 56 میلیون مترمکعب و 124 میلیون مترمکعب بخش شرب، کشاورزی، صنعت و باغداری کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد وام های عمرانی استان و همچنین اعطای بخشی از وام های سفر رئیس جمهور گفت: در سال 99 کل وام پروژه های عمرانی بالغ بر 700 میلیون تن بوده است. علاوه بر سفر رئیس جمهور استان بیش از 500 میلیارد تن نقدینگی تخصیص یافت. اخیرا با اختصاص 700 میلیارد تن برای استان موافقت شد تا علاوه بر وام سالانه به استان، 1200 میلیارد تن نیز از سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یابد.

حاجی زاده گفت: 220 میلیارد تن برای بهسازی شبکه کلی شهر یاسوج اختصاص یافته و پیمانکار آن مشخص شده و کار در حال انجام است.

وی در پایان با تاکید بر تشکیل دو کارگروه تملک و جابجایی روستاهای حاشیه سد تصریح کرد: محل جابجایی دو روستای مسیر ایجاد شده و حرکت با رضایت مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید