اعطای 460 میلیارد تن اعتبار برای احداث سد معشوره


زمان: 08:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876658

ویسکرمی گفت: برای ساخت سد معشوره 460 میلیارد تن وام در نظر گرفته شده که به زودی اعطا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار کرد: حجم آب پشت سدهای استان 74 میلیون و 950 هزار مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: هم اکنون کل ورودی آب در شش سد استان 0.26 متر مکعب در ثانیه و میزان آب خروجی از سدها یک هزار و 375 متر مکعب در ثانیه است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: با توجه به میزان بارندگی تاکنون و کاهش چشمگیر حجم آب پشت سدها، رعایت الگوی کشت و مدیریت میزان منابع آبی و مصرف بهینه ضروری است.

وی در خصوص سدهای نیمه تمام استان نیز گفت: برای تکمیل سد بختیاری به 70 هزار میلیارد تن فولاد نیاز است تا طی 10 سال این پروژه طبق برنامه ساخته شود اما با توجه به اینکه جاده قابل دسترسی به سد آسیب دیده است. هزار میلیارد تن برای بخش قابل دسترس جاده این سد نیاز است تا در آینده با مشکل همراه نباشد و زیرساخت های مناسبی داشته باشد.

ویسکرمی افزود: در گذشته برای ساخت سد معشوره کارشکنی انجام می شد اما اکنون وزارت نیرو اراده جدی برای تکمیل این پروژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 460 میلیارد تن وام برای این پروژه در نظر گرفته شده است که از خردادماه به بعد اعطا می شود و قول داده شده که این وام در اختیار پیمانکار پروژه قرار گیرد تا نتیجه پروژه بهتری داشته باشیم. . روند.

رئیس مجلس شورای ملی لرستان گفت: تملک در اطراف این سد باید تسریع شود و یکی دیگر از اقدامات لازم بحث مطالعاتی بود که با برنامه ریزی و نظارت سعی می شود شاهد پیشرفت خوبی در روند ساخت سد در استان باشیم. بالا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید