ضرورت احداث سد معشوره/ صنایع تعطیل لرستان در حال فعال شدن است

ساعت: 19:01
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1791015

آیت الله رئیسی به اهمیت ساخت سد معشورا برای رشد و توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ساخت این سد باید انجام می شد، البته این اقدام باید خیلی زودتر انجام می شد و امروز ما انجام می دهیم. باید عقب ماندگی در این زمینه را جبران کرد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار ویژه با کشاورزان و کشاورزان لرستانی اظهار داشت: لرستان در زمینه های کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، زنبورداری، آبزی پروری و مرغداری ظرفیت های بسیاری دارد و این استان ظرفیت های زیادی برای رشد دارد و توسعه مانند یک است. برکت بر خاک حاصلخیز

وی به اهمیت ساخت سد معشوره برای رشد و توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: ساخت این سد باید انجام شود که البته این اقدام باید خیلی زودتر انجام می شد و امروز یک وظیفه جبران سریع عقب ماندگی در این زمینه.”

رئیس جمهور به حمایت از نوآوری و کسب و کار نوین در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: فعالیت در بخش هایی مانند گیاهان دارویی و صادرات این محصول می تواند برای کشور ارزش زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید از فعالیت کارآفرینان و کشاورزان در این حوزه حمایت شود و این حوزه نیز ظرفیت زیادی برای ایجاد اشتغال دارد ضمن اینکه موانع رشد و توسعه کشاورزی استان را برطرف می کند.

رئیسی به ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: امروز در نقاط مختلف کشور از جمله لرستان نیازمند راه اندازی صنایع تبدیلی هستیم تا از خام فروشی جلوگیری شود و ارزش افزوده زیادی برای کشاورزانی که نیاز به حمایت و حمایت لازم دارند فراهم شود. حمایت مسئولان

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح آب می توان کمبود را جبران کرد و آب مورد نیاز شرب، صنعتی و کشاورزی را تامین کرد و دولت در تلاش است مزارع را به گونه ای مکانیزه کند که مزارع را از کشاورزان، کشاورزان و کارآفرینان مکانیزه کند. .

رئیس جمهور بهترین مکان برای استفاده از امکانات و فرصت های مالی کشور را تخصیص تسهیلات به بخش کشاورزی و دامپروری کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت بر ایجاد صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در استان برای رفع بخشی از بیکاری جوانان تاکید دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید