صنایع تعطیل لرستان نیازمند بازگشت به صحنه تولید و اشتغال هستند/ ضرورت تبیین شخصیت فکری و عملی امام خمینی (ره) در جامعه


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843506

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه صنایع تعطیل لرستان باید به مرحله تولید و اشتغال بازگردد، گفت: تبیین شخصیت فکری و عملی امام خمینی (ره) در جامعه ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر کره زمین حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهروحی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: در 24 خرداد 1342 امام توسط رژیم دستگیر شد و قیام خونینی در گرفت. در 24 خرداد و صدها شهید، همچنین 14 خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) است و این ایام متعلق به این بزرگوار است و یاد نام امام راحل همه مردم را به اهدافی می رساند که حکیم حکیم به نتیجه رسیده است و ما را به سمتی سوق می دهیم که در مسیر ارزش های اسلامی و دینی حرکت می کنیم.

وی افزود: امام (ره) با شناخت عمیق معارف اسلامی و اعتماد به مردم، نظریه جمهوری اسلامی را ارائه کرد و صدای مردم را بر آن حاکم کرد که هم جمهوری بود و هم اسلام بر اساس اصول و قوانین. امام (ره) توفیق دولت و ملت را در پایبندی به احکام اسلامی می داند و توجه به سرمایه اجتماعی این نظام را که مردم است مایه افتخار یک ملت می داند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید به سیاست های داخلی و خارجی هدف امام که پایبندی به احکام اسلامی و اعتماد مردم بود و انتخابات را مظهر اراده مردم می دانستند پایبند باشیم. .

وی تصریح کرد: من سخنان روشنی درباره اسلام و مردم دارم، اسلامی که عرض کردم همان اسلامی است که حضرت محمد (ص) در رسالت خود از جانب خداوند آورده است، اسلام ضد فساد و تبعیض و تخصص ستیزی یک توصیه غیرقانونی، ضد استکباری و اشرافی است و اسلامی که امام معرفی کردند، اسلام انقلابی، عدالت خواه و معنویت گرا است و باید سعی کنیم بیشترین امانت را حفظ کنیم، یعنی نظامی مصون از آسیب های احتمالی. و این جهاد است، چه شگفت است که روح امام از ما خشنود شود.

شاهرخی گفت: در طول سال روزها و شب هایی ارزشمند است از جمله دهه کرامت که حضرت معصومه (س) و برادرش معلم طواف مهربانی و کرامت برای همه نسل ها هستند که فرصتی برای تبیین آن است. شخصیت این دو بزرگوار.»

وی گفت: باید قدردان باشیم که دیروز پس از دو سال در کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست ندادیم و از همه گروه هایی که این وضعیت را برای ایران اسلامی و استان ما فراهم کرده اند و تداوم این وضعیت به تأخیر افتاده است قدردانی می کنیم. از دستورالعمل های بهداشتی.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حادثه آبادان گفت: ریزش ساختمانی در آبادان که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان شد برای همه ما ناراحت کننده و ناراحت کننده بود و مهم است از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنید.»

وی خاطرنشان کرد: در استان ما مدیران لوازم خانگی باید مراقب باشند که چنین اتفاقی رخ ندهد. یک ساختمان ناتمام در اطراف میدان 22 باخمن باقی مانده است. برج در میدان باخمن 22، بتن سیمانی آن سال ها در ارتفاع بالا توسط جرثقیل حفظ شده است و اگر این بتن ها سقوط کند چه اتفاقی می افتد؟

شاهروحی گفت: مردم از این وضعیت ناراضی هستند و این بار به آنها هشدار می دهیم که قبل از وقوع حادثه از آن جلوگیری کنند و این بتن ها را خارج کرده و این منطقه را تخلیه کنند تا حادثه اتفاق نیفتد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اقدام اقتصادی گفت: شاهد افزایش قیمت سایر کالاها هستیم و باید مبارزه با گرانی را ادامه دهیم.

وی اشتغال را مهم ترین موضوع استان عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور در سفر به لرستان گفت که لرستان را یک اشتغال ویژه می بینند و این مهم است زیرا صنایع تعطیل شده در استان در حال بازگشت به تولید و اشتغال هستند اما بیکاری، تورم و آسیب های اجتماعی، هنوز این کار انجام نشده است.


15 خرداد قیام سرنوشت سازی در حمایت از نهضت امام بود

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به سالگرد رحلت امام(ره) اظهار داشت: رحلت امام در 14 خرداد باعث شده است که همه ملت های مسلمان برای محبوبیت شخصیت امام در میان مردم عزاداری کنند که شاهد آن بودیم. جمعیت بی‌نظیری از مردم در سوگ رحلت امام (ره).

وی افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره) دشمنان توطئه هایی در سر داشتند اما مقام معظم رهبری به رهبری انتخاب شدند و در این سال ها انقلاب در مسیر مورد نظر پیش می رود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به قیام 15 خرداد گفت: در این قیام سرنوشت ساز مردم به حمایت از امام (ره) ایستادند، به همین دلیل در ساوانا به صحنه آمدند و رژیم ستمشاهی متوجه شد که با این قیام مواجه است. امامی که از حمایت مردم برخوردار باشد کار آسانی نیست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیشرفت ایران افزود: ایران در این سال ها در عرصه های مختلف پیشرفت زیادی داشته است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است.

وی گفت: «ایران در جریان مذاکرات موضعی در دستور کار دارد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به جراحی اقتصادی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه برای 4 قلم کالایی که اعلام شد مناسب است اما برخی از این فرصت استفاده کردند و قیمت همه کالاها را افزایش دادند. نظارت و کنترل بازار باید تقویت شود. «بیسیک همچنین خواستار همکاری شد.


اقدام تحقیرآمیز جشنواره فیلم کن فرانسه را محکوم می کند

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: کسانی که خواهان نعمت هستند اگر از هرکسی جز خداوند متعال طلب خیر کنند دچار ذلت و بدبختی می شوند. باب رحمت الهی به روی دعا کنندگان باز است.

وی با اشاره به اینکه برای ارتباط دائم با خدا باید مال و مقام در راه الهی باشد، افزود: خداوند دوست دارد با بنده خود صحبت کند و بندگان را دوست دارد که دائماً با او در تماس باشند زیرا صدای توبه گناهکاران را دوست دارد. بیش از ذکر ملائکه; کسی که روحی سخاوتمند دارد، شهوت شدیدش مهار می شود و شهواتش از بین می رود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی شفاعت و کرامت است، تصریح کرد: باید همیشه سخاوتمند باشیم، ماه های رجب، ضی الحجه، ذی القعده و محرم حرام است. ماه ها و حركت و سلوک خاص و نماز مخصوص دارند.

وی افزود: در شهر ما علیرغم اینکه مومنین زیاد است، اما متأسفانه عده ای پیگیر موضوع غیبت هستند، عده ای هم دنبال می کنند و که خلاف شأن است. انسان باید آینه برادر مسلمانش باشد، برکت واقعی در تقوا است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: آقای خامنه ای نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است، گفت: استکبار ستیزی، اعتقاد به اراده مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان، اعتقاد به استقلال کشور و نفی سلطه استعمارگران، پذیرش مردم بر اساس شرایط موجود، عقلانیت و اسلام، تاکید بر حفظ وحدت و اصرار بر ساختن کشور با استفاده از تمام سلایق و .. از ویژگی های آن بود. حضرت امام خمینی.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) از نخبگان جامعه برای اتحاد و همدلی استفاده کرده است، گفت: فلسفه انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و رفتار حاکمیتی رهبر معظم انقلاب را در زمانی که دشمنان می رفتند زیر سوال ببرند. هیچ جایی.

طهماسبی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی مصمم و کاملاً قانونمند است، گفت: جمهوری اسلامی در صورت تسخیر کشتی یونانی اعلام کرده است که از منافع ملی کوتاه نمی آید و سپاه قهرمان از آن دفاع خواهد کرد. منافع و عزت ملی آمریکا باید بداند که ایران ماجراجو نیست بلکه مانع ماجراجویی در خلیج فارس می شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه بیداری و هوشیاری، انسجام، ولایتمداری و جهاد ما زمان مرگ دشمن است.

وی با انتقاد و محکومیت عمل تحقیرآمیز جشنواره فیلم کن فرانسه گفت: و خانه شما عنکبوت و او شل است، نقشه های شومی در پشت صحنه جشنواره هایی از این دست وجود دارد.

طهماسبی گفت: مجالس عراق و الجزایر گام مثبتی در ممنوعیت روابط با رژیم صهیونیستی برداشته اند. حمله ترکیه به شمال سوریه جنایتی نابخشودنی علیه اردوغان است.

امام جمعه کوهدشت خطاب به مسئولان گفت: مالیات های سنگین از سوی برخی اقشار مطلوب نیست و باید بررسی شود، فشار کمی به مردم وارد شود. ستایش از آن خداست. استان انقلابی و جهادی به کوهدشت آمد و همه باید به آن کمک کنیم تا در زیر پرچم ولایت و انقلاب، اعمال مردم را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: در آستانه برگزاری هفته حج هستیم که بسیار مهم است. اگر خانه خدا بسته شود، عذاب فرو می‌رود، زیرا وقتی خانه خدا خالی است، حاکم اسلامی می‌تواند مردم را از بیت المال به حج بفرستد تا حج متوقف نشود».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید