اعلام تعداد دقیق افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

اعلام تعداد دقیق افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

داود منظور در یک برنامه تلویزیونی گفت: رشد متوسط ​​یعنی کسانی که درآمدشان در سطوح بالاتر است کمتر رشد می کنند و کسانی که درآمدشان در سطوح پایین تر است بیشتر رشد می کنند.

وی تصریح کرد: اگر با روش های تورمی میانگین رشد را از 18 درصد افزایش دهیم به نفع مردم نیست. این رقم رشد اثرات تورمی نخواهد داشت، ما به تورم تک رقمی خواهیم رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تامین مالی از طریق فروش اموال دولتی 128 میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین تا پایان سال به 30 تلاش برای واگذاری شرکت های دولتی خواهیم رسید. در این بودجه 106 پروژه پیش بینی شده است.

منتور بیان کرد: این برآوردهای اولیه باعث می شود که علیرغم تلاشی که انجام دادیم نتوانیم به ارقام مصوب پیش بینی شده دست پیدا کنیم، هرچند شاهد بهبود 50 درصدی درآمد و 41 درصدی در کل منابع هستیم. این بالاتر از کل دهه 90 است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: درآمدهای مالی، سود سهام شرکت های دولتی، عوارض گمرکی، درآمد معادن دولتی، فروش کالاها و خدمات دولتی از منابع اصلی درآمدهای دولت است.

منظور اضافه کرد: در قسمت دوم درآمد حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای داریم که عمدتاً شامل منابع نفت و گاز و واگذاری سهام شرکت های دولتی است.

وی تصریح کرد: قسمت دیگر تامین مالی از طریق ایجاد بدهی یعنی انتشار اوراق خزانه و اوراق مالی دولتی و همچنین فروش اموال و دارایی های دولت است.

خاطرنشان شد: در بین این سه گروه بهترین و پایدارترین نوع تامین منابع از طریق گروه اول است، گروه سوم را از روی ناچاری انجام می دهیم، البته اشکالی ندارد، ممکن است امسال برای تسریع پروژه های عمرانی اوراق را منتشر کنیم. و سالها بازگشت به آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ادبیات اقتصادی هر چه با نام اوراق بدهی منتشر می شود به معنای کسری بودجه است. در لایحه بودجه سال آینده باید 250 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کنیم، زیرا باید اوراق بدهی فروخته شده در سال های گذشته را پرداخت کنیم و عملاً دولت هیچ درآمدی از فروش اوراق بدهی ندارد.

وی افزود: کسری بودجه پنهان مازاد درآمدها است و تلاش کرده ایم با اطمینان حداکثری درآمدها محقق شود. کسری بارز بودجه انتشار اوراق بدهی است که البته توضیح دادم برای جبران اوراق منتشر شده در دوره قبل است.

منظور بیان کرد: میزان مالیات را که در سال 1398 190 هزار میلیارد تومان بود، در سال گذشته به 473 هزار میلیارد تومان و امسال به 748 هزار میلیارد تومان رساندیم. این پیشرفت ها در حالی رخ داد که قوانین مالیاتی فعلی حفظ شد، زیرا دولت نظارت بر پایگاه های داده را آغاز کرد.

وی یادآور شد: رشد مالیاتی ما در سه سال گذشته سالانه 50 درصد بوده و برای سال آینده شاهد رشد 49 درصدی هستیم. پیشنهاد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را داده ایم که 50 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.