تعداد احتمالی حقوق کارگران در سال آینده را ببینید/ داستان جالب حقوق سال 1402

تعداد احتمالی حقوق کارگران در سال آینده را ببینید/ داستان جالب حقوق سال 1402

یک کارشناس بازار کار می گوید: چراغ سبز دولت برای افزایش 40 درصدی حداقل دستمزد و افزایش 25 درصدی سایر سطوح قطعی است.

حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: به هر حال فکر می کنم آنچه در کمیسیون تلفیق در خصوص دستمزد و همچنین موضوع تعیین میزان حداقل دستمزد اتفاق افتاد، بدیهی است با موافقت کامل آقایان انجام شده است. دولت و نمایندگان مجلس این نیز مطابق با سقف اعتبار بودجه است. بر این اساس می توان مبنای خوب و دقیقی برای رویکرد دولت در شورای عالی کار در خصوص دستمزد کارگران دانست.

وی می افزاید: آنچه رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرد حداقل دستمزد به 7 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و افزایش سایر سطوح دستمزد کارمندان و مستمری بگیران نیز 20 درصد است.

این کارشناس بازار کار می گوید: این نشان می دهد که اکنون در شورای عالی کار مبنایی برای مذاکره و مذاکره درباره دستمزد کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی از کمیسیون تلفیق مجلس داریم که فراتر از آن باید به دنبال افزایش حقوق و حقوق کارگران باشیم. با دولت مذاکره کند.

حاج اسماعیلی تصریح می کند: رقم بالای 42.43 درصد برای حداقل دستمزد تعیین شده است. یعنی مبلغ 7 میلیون و 900 هزار تومانی که دولت برای کارمندان اعلام کرده برای کارگران نیز پذیرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید