میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده/ حقوق چه کسانی کاهش می یابد؟

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده/ حقوق چه کسانی کاهش می یابد؟

روز جدید : بر اساس بودجه سال آینده، اگر فردی بیش از 37 میلیون تن برنده شود، میزان افزایش حقوق منفی بوده و حقوق کمتری نیز دریافت خواهد کرد.

بر اساس لایحه بودجه سال 1401، اگر نمایندگان مجلس حداقل حقوق پایه را که در سال 1400 حدود 3 میلیون و 500 هزار تن بود، تصویب کنند، با افزایش یک میلیون تومانی به 4 میلیون و 500 هزار تن افزایش می یابد. همچنین بر اساس لایحه بودجه 1401، مدیران کشوری و اساتید دانشگاه می توانند حداکثر 37 میلیون تن در ماه حقوق دریافت کنند.

دولت در لایحه بودجه 1401 پیشنهاد کرد که حقوق اقشار مختلف به طور متوسط ​​10 درصد افزایش یابد به طوری که بیشترین حقوق صفر درصد و کمترین آن 29 درصد باشد.

در ماه های اخیر مسئولان دولتی تاکید کرده اند که به دنبال افزایش قدرت خرید هستند نه افزایش دستمزد و در همین راستا هندوزی تاکید کرد که به جای افزایش نقدی، بسته های بیمه ای ویژه به بازنشستگان ارائه می شود. میرکاظمی همچنین از شیوه جدید دولت برای افزایش دستمزدها خبر داد و تاکید کرد که تنها رشد دستمزد پولی است که چرخه تورم را در کشور ادامه می دهد. در این شرایط است که افزایش حقوق در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی است، زیرا افزایش حقوق نیز به دلیل نرخ رشد در نظر گرفته شده برای حقوق کارکنان است.

حقوق چه کسانی کاهش می یابد؟

در همین رابطه مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس در بیانیه ای گفت: آنچه در بودجه 1401 در نظر گرفته شده، افزایش متوسط ​​حقوق کارکنان دولت از 10 تا 30 درصد برای حداقل دستمزد و کمتر یا حتی صفر خواهد بود.

به گفته وی سقف حقوق کارکنان دولت 37 میلیون تن است که هر چه به سقف حقوق نزدیکتر شود افزایش حقوق از تقریبا صفر نسبت به 1400 افزایش می یابد.

او توضیح داد؛ اگر فردی بالاتر از سقف تعیین شده (37 میلیون تن) حقوق دریافت کند، میزان افزایش حقوق منفی بوده و حقوق کمتری نیز دریافت خواهد کرد.

قیام مذکور; ممکن است تغییراتی در درصد افزایش حقوق و مراحل انجام شود که در حال حاضر در محدوده لایحه است.

ما پول در نمی آوریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود؛ سال آینده افزایش حقوق تدریجی خواهد بود. بر همین اساس تلاش می شود حداقل ها افزایش یابد اما دستمزدهای پایین تا 30 درصد قابل افزایش است اما کسانی که چندین بار حقوق دریافت کرده اند کمترین رشد را خواهند داشت تا افزایش دستمزد برای همه یکسان نباشد. .

مسعود میرکاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در چرخه دستمزد منفی قرار داریم، گفت: یک جریان تورم دائمی و به دنبال آن افزایش دستمزدها وجود دارد که برای تامین منابع ایجاد می شود و سپس با جریان افزایش پایه پولی و افزایش نقدینگی تورم در یعنی افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را اعمال می کنیم اما برای عموم مردم تورم ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: دولت به سمتی حرکت می کند که پول آفرینی نکند و به همه مردم فشار بیاورد تا حقوق کارمندانی که سهم محدودی در جامعه دارند پرداخت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر سردرگمی در وضعیت حقوق و دستمزد بالاست به همین دلیل مصوباتی اتخاذ کرده اند که افزایش حقوق برخی از کارکنان را بالا می برد، اما به عنوان مثال جوانان تحصیل کرده ای که تازه وارد سیستم شده اند، دستمزد پایینی دارند.» اما برنامه ما این است که بتوانیم در سه سال آینده شرایط را تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید