حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال 1402 چقدر افزایش می یابد؟

حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال 1402 چقدر افزایش می یابد؟

شورای دولت در حال بررسی مدل های مختلفی برای افزایش حقوق سال آینده است. اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس لایحه بودجه تهیه شده در این سازمان، میانگین افزایش 20 درصدی حقوق برای کارکنان دولت پیش بینی شده است. این در حالی است که نسخه نهایی لایحه بودجه باید به تصویب دولت برسد.

ردپاها نشان می دهد در روزهای اخیر شورای دولت مشغول بررسی کلیات لایحه بودجه بوده که یکی از محوری ترین موضوعات برای تعیین الگوی افزایش حقوق و همچنین میزان افزایش دریافتی کارکنان دولت در مقایسه با سال گذشته است. 1401.

در همین رابطه احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و تصمیمات مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه 20 درصد است. افزایش حقوق البته این پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است هیئت دولت مورد تایید قرار نگیرد.

وی افزود: سه مدل مختلف افزایش حقوق در دولت برای سال آینده پیشنهاد شده است. یک پیشنهاد این است که به جای 20 درصد افزایش حقوق همه کارکنان، افزایش حقوق و پاداش دهک های کم درآمد (کارمندان دولت) بیشتر شود.

به گفته وزیر اقتصاد، با وجود بررسی مفاد لایحه بودجه، تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارکنان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید