اعلام جزئیات درگیری مسلحانه در سلمانشهر

اعلام جزئیات درگیری مسلحانه در سلمانشهر

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای دانیال پس از صدور قرار امنیتی کیفری دستگیر و روانه زندان شدند و عاملان تیراندازی نیز در مرجع انتظامی تحت نظر هستند.

محمدصادق اکبری با اشاره به وقوع درگیری مسلحانه منجر به قتل در روستای دانیال از توابع شهرستان سلمانشهر از توابع شهرستان عباس آباد اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و دهیار روستای دانیال دستگیر و روانه زندان شدند. حکم کیفری صادر شد و عاملان تیراندازی نیز در بازداشت پلیس و تحت نظر هستند.

وی در خصوص علت اصلی این درگیری گفت: این درگیری ناشی از وقف بودن اراضی روستای دانیال است که قدمت آن به حدود 70 سال قبل برمی گردد و اداره وکوم ادعا می کند حدود 90 هکتار از اراضی روستای مذکور است. برای نذورات در نظر گرفته شود زیر نظر متولی خاص (اهدای عمومی امامزاده دانیال) باشد.

این ضابط قضایی ادامه داد: در این رابطه تعدادی از اراضی بنا به دستور مراجع ذیصلاح قضایی از تصرف و مصادره افراد بومی توسط ضابطین و نماینده بلاعوض به منظور جلوگیری از تصرف خارج و ضبط شد. بازپس گیری محکومان توسط محکومان یا اشخاص ثالث از جمله ایجاد کلبه و استخدام نگهبان خصوصی برای حفاظت و مراقبت از اراضی مصادره شده اقدام کرده است که باعث ایجاد حساسیت در بین اهالی روستا شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با یادآوری اینکه برداشت ذهنی اهالی روستا از اقدامات حفاظتی مرقم به معنای تثبیت مالکیت افراد غیر بومی با اسناد اهدایی، تقسیم زمین و در نهایت فروش آن در آینده بود، خاطرنشان کرد: خطرات موجود در نهایت منجر به اینکه افراد ناشناس اقدام به آتش زدن عمدی لانه های مذکور و سایر اماکن مربوط به اهدای امامزاده دانیال نموده و به حراست حمله کنند.

اکبری همچنین به آتش سوزی منزل یکی از معتمدین اوقاف اشاره کرد و افزود: در پی این حادثه دو نفر از اعضای تیم حفاظت اراضی اوقاف برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند و در حین بازگشت تعدادی از اهالی روستا نیز اقدام به تخریب کردند. خودروی افراد مذکور با آنها درگیر شد و در پی آن یکی از آنها را گروگان گرفتند و با تهدید و خشونت آنها را به زور سوار خودرو کردند و در حین انتقال به روستا قفل کردند. این مکان برای حدود چهار ساعت

وی در ادامه تشریح این حادثه تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه ماموران پلیس به محل حادثه رفتند و به محض رسیدن ماموران به محل حادثه یکی از اهالی روستا از اهالی دعوت کرد تا در محل کلبه تجمع کنند. از بلندگو پس از آن و به دلیل تجمع مردم منطقه و مأموران حاضر با یکدیگر درگیر شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران کشته شدن دو نفر از اهالی روستا، مجروح شدن تعدادی از مسئولان و مردم محلی و تخریب خودروهای شخصی و پلیس را از جمله پیامدهای این حادثه ناگوار برشمرد و گفت: با توجه به شرایط و به منظور پیشگیری از وقوع این حادثه. ماموران برای خلع سلاح توسط مهاجمان، ماموران تیراندازی کردند که در نتیجه متأسفانه دو نفر از مهاجمان کشته و دو مهاجم دیگر و همچنین چهار مامور از جمله فرمانده انتظامی شهرستان زخمی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید