اعلام جزئیات واگذاری سهام مالکیت فرهانیان

اعلام جزئیات واگذاری سهام مالکیت فرهانیان

حمید باقرنژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید به اعضای هیات علمی اطمینان داده شود که حقوق همه بازنشستگان و شاغلان محفوظ است و از هر یک از زیرمجموعه های مؤسسه برای همه اعضا سهام توزیع می شود.

وی افزود: تقسیم و نقل و انتقال ارزش اموال اعضا با توجه به سهم هر یک از آنها در ارزش اموال محاسبه می شود و طبق اساسنامه در زمان تسویه با اعضا به آنها تعلق می گیرد. بازنشستگی و سهام کارکنان در موسسه نگهداری می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در گام اولیه عملیاتی مستمری بگیرانی که تا 8 اسفند ماه 1401 بازنشستگی آنها به این موسسه اعلام شده است مشمول این طرح می شوند، گفت: با توجه به اینکه فرمول محاسبه نسبت از سهم هر عضو از ارزش ملک به این روشی است که امکان محاسبه و تعیین ارزش سهم هر فرد از ارزش ملک را در هر زمان ممکن می‌سازد.

باقرنژاد درباره بهترین روش عرضه سهام یا تحویل ریالی آن به مستمری بگیران گفت: برای تعیین نحوه تعیین این سهام، تقویم و تحویل ابرپروژه ارزشی مالک از سال گذشته کارگروه های تخصصی با حضور کارشناسان و نخبگان. در اقتصاد کشور، بازار مالی و سرمایه در موسسه شکل برگزار می شود

وی ادامه داد: بیش از 1800 نفر ساعت جلسات کارشناسی برگزار شد و سپس 11 راهکار مختلف ارائه شد و مزایا و معایب هر راهکار مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفت. بر اساس نتایج جلسات مذکور، روش ترکیبی و اقتضایی به عنوان بهترین و عادلانه ترین روش توزیع ارزش ملک بین اعضا شناخته شد که نسبت به سایر روش های موجود از مزایای بیشتری برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت که تمامی راهکارهای موجود برای واگذاری ارزش ملک با دقت و از ابعاد مختلف و راهکاری با کمترین پیامدهای منفی و بیشترین منفعت در نظر گرفته شده است. برای انتخاب اعضا، سازوکار اندیشیده شد وی به تشریح مدیریت عملیات حسابداری و حسابداری مالی پرداخت و گفت: جلسات متعددی با حضور حسابرس مستقل موسسه و حسابرسان هلدینگ های تابعه به همراه اداری و مالی برگزار شد. معاونین مالی و مدیران مالی موسسه و همچنین مدیر عامل نحوه ثبت و ثبت ارزش اموال کلان پروژه مقرر شد این عملیات در دو بعد ثبت در دفاتر قانونی موسسه انجام شود. و هلدینگ های تابعه با این دیدگاه که کمترین مالیات را باید بار و خسارت در نظر گرفت و از اموال و دارایی معلمان حمایت کرد.

باقرنژاد در پاسخ به اینکه در زمان عرضه سهام مستمری بگیران و احتمال صف فروش و کاهش قیمت سهم چه سازوکاری برای مدیریت سهام بیمه معلمان در نظر گرفته شده است؟ وی گفت: توصیه می شود معلمان اطلاعات خود را در حوزه بورس ارتقا دهند. در سایت موسسه صندوق ذخیره معلمان نیز آموزش هایی را برای این منظور ارائه کرده ایم، علاوه بر این اقداماتی مانند مدیریت سبد کالا توسط موسسه اندیشیده شده است تا اموال معلمان در موسسه با تهدید مواجه نشود.

دبیر کارگروه ارزشیابی املاک افزود: فرهنگیان در روزهای ابتدایی واگذاری سهام از هیجان بازار در خرید و فروش دوری کنند تا سودجویان فرصت سوءاستفاده نداشته باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره معلمان تاکید کرد: مدیریت و مالکیت سهام واگذار شده به معلمان تماماً در اختیار معلمان است و از روز واگذاری قابل انحلال است، البته توصیه می کنیم معلمان از سوء استفاده دلالان جلوگیری کنند. در بازار سرمایه باید از ایجاد صف های فروش خودداری کرد و با دید بازتری کار را انجام داد.

باقرنژاد درباره زمان واگذاری این سهام گفت: با تلاش های انجام شده، واگذاری سهام مراحل کارشناسی، ارزیابی و شناسایی شرکت های قابل واگذاری را طی کرده است که فاز اول این واگذاری مشخص می شود. به زودی. طبق برنامه تا پایان اردیبهشت 1402 فاز اول انتقال انجام می شود.

وی ادامه داد: برای این منظور ابتدا ارزش روز کلیه ورودی های هر یک از اعضا (سپرده انفرادی، سپرده دولتی، سود حسابداری) بر اساس فرمول های مالی معتبر و دقیق محاسبه می شود. سپس نسبت سهم هر فرد با تقسیم ارزش روزانه سهم آنها بر ارزش روزانه کل مشارکت همه اعضا به دست می آید. پس از محاسبه نسبت سهم هر فرد، این نسبت در میزان سهام واگذار شده به اعضا در هر مرحله ضرب می شود و بر این اساس میزان سهام قابل واگذاری به هر عضو مشخص می شود. بنابراین لازم است مربیان اعضا از مقایسه اندازه سهام تخصیصی با یکدیگر خودداری کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان اجرای طرح ارزش مالکیت را تدریجی و مرحله ای دانست و گفت: اجرای طرح واگذاری سهام به صورت مرحله ای و تدریجی و با شناسایی شرکت های دارای فرصت ورود به سهام انجام می شود. به تدریج و طی حدود دو سال تمام سهام بازنشستگان به آنها واگذار خواهد شد. وجود کد سهامی شرط لازم برای واگذاری سهام به مستمری بگیران است و از اعضای صندوق تقاضا داریم جهت تسریع در روند نقل و انتقال واحدها نسبت به اخذ کد سهام و ثبت آن در سایت صندوق ذخیره در اسرع وقت اقدام نمایند. .

دیدگاهتان را بنویسید