اعلام نحوه واگذاری سهام به فرهنگیان

اعلام نحوه واگذاری سهام به فرهنگیان

امین الله سالاری عضو هیئت امنای موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان در خصوص واگذاری سهام شرکت های این موسسه در قالب یک مگا پروژه با ارزش ملکی برای اعضای صندوق اظهار داشت: واگذاری سهام انتظاری بود که اعضای موسسه فرهنگیان حدود 12 سال است که منتظر تحقق این لحظه بوده اند، بنابراین کمک هزینه سهام می تواند باشد. این یکی از مطلوب ترین اتفاقاتی است که در تاریخ صندوق رخ داده است.
وی با بیان اینکه سهامدار شدن فرهنگیان موید مالکیت آنها بر اموالشان است، افزود: بازنشستگان می توانند با مدیریت این سهام در بازار سرمایه به بازدهی بیشتری دست یابند.

سالاری افزود: با تلاش های صورت گرفته، واگذاری سهام الحمدالله مراحل کارشناسی، ارزیابی و شناسایی شرکت های قابل واگذاری را طی کرده است و انشاالله به زودی مرحله اول این واگذاری مشخص خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت طرح ارزشیابی دارایی برای اعضای موسسه گفت: اعضای صندوق ذخیره صاحبان اصلی این سرمایه هستند و پیگیر واگذاری سهام بوده و هستند، بنابراین این اتفاق مبارک می تواند پاسخگوی یک موضوع باشد. بخش بزرگی از درخواست های آنها

عضو هیئت امنای صندوق پس‌انداز فرهنگیان با اشاره به تدریجی و مرحله‌ای بودن طرح ارزش مالکیت گفت: اجرای طرح واگذاری سهام به صورت مرحله‌ای و تدریجی و با شناسایی شرکت‌های دارای فرصت عرضه عمومی خواهد بود. ، به تدریج و طی حدود دو سال تمام سهام متعلق به بازنشستگان می شود.

سالاری در خصوص نحوه مدیریت سهام توسط بازنشستگان تصریح کرد: واگذاری سهام به گروه بزرگی از فرهیختگان ممکن است بازار سرمایه را با مشکل مواجه کند و اگر فرهیختگان بخواهند بلافاصله برای فروش سهام خود صف تشکیل دهند، سرمایه آنها با ریسک قیمت مواجه می شود. کاهش. آهسته پس توصیه می کنم پس از واگذاری واحدها به آن رسیدگی کنند و در فروش عجله نکنند و در زمان مناسب از سودآوری آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح بسیار خوب و مهم ممکن است چالش هایی نیز داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین چالش های اجرای این طرح پس از واگذاری ممکن است هجوم فرهنگیان برای فروش سهام باشد که نگران هستیم این اتفاق بیفتد. ورود دلالان و دلالان به بازار سرمایه ها درگیر می شوند و دست اندرکاران فرهنگی متحمل ضرر می شوند.

عضو هیئت مدیره موسسه مهم ترین دستاورد این پروژه را جلب اعتماد اعضای صندوق عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای طرح ارزش گذاری املاک این است که پس از گذشت سال ها بالاخره صاحبان صندوق به احساس مالکیت پی بردند. دارایی های صندوق و اطمینان داشتند که وجوه و دارایی های صندوق متعلق به آنهاست.

وی داشتن کد سهامداری را شرط لازم برای واگذاری سهام به مستمری بگیران می داند و تاکید می کند: از فرهنگیان می خواهیم نسبت به گرفتن کد سهامی در سریع ترین زمان ممکن در روند واگذاری سهام و اجرای طرح به اصطلاح ارزش املاک تسریع کنند. و با ثبت آن در سایت صندوق ذخیره. به سایت www.szf.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید