آغاز واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان

آغاز واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان

حمیدرضا نجف پور کردی، مدیرعامل صندوق ذخیره معلمان کشور در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان و مدیران نمونه مدارس استان قم گفت: همزمان با هفته تکریم مقام معلم، سهام معلمان صندوق ذخیره به یک میلیون و 600 هزار معلم شاغل و بازنشسته واگذار می شود این صندوق تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از 12 سال گذشته بر اساس اساسنامه صندوق قول داده شده که سهام صندوق به بازنشستگان و شاغلان صندوق واگذار شود، گفت: ارزش مالکیت دارایی های شرکت ها و سهام صندوق بر اساس ارزش روز و در مدل و نظام علمی تعیین می شود و تعیین تکلیف شده و پس از مدتی به مستمری بگیران ارائه می شود.

نجف پور کردی افزود: از یک میلیون و 600 هزار نفر اعضای صندوق در گام اول 870 هزار مستمری بگیر از سهام مالکیت کلیه دارایی های صندوق بهره مند می شوند.

مدیرعامل صندوق ذخیره معلمان کشور گفت: اسامی این تعداد همراه با ارزش سهام احصا شده و پس از بازنشستگی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته در مرحله اول بخشی از دارایی های 3 شرکت صرافی صندوق که امکان تامین سهام دارند به معلمان ارائه می شود، افزود: تامین سهام آغاز می شود. در اردیبهشت ماه و میانگین ارزش آن حدود یک میلیون تومان خواهد بود که شرکت های تامین مالی بر اساس حقوق صاحبان سهام به معلمان پرداخت می کنند.

نجف پورکردی ارزش تخمینی دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان را بین 70 تا 100 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شرکت های این صندوق تا یک سال آینده در بورس عرضه می شوند و ارزش سهام دارایی آنها به صورت علمی محاسبه شده است و سهم معلمانی که در دوره های گذشته بازنشسته شده اند به تدریج به آنها پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید