گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد اولویت سودآوری و تجمیع مالکیت اعضا بر اموال خود

گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان از اولویت سودآوری و تجمیع مالکیت اعضا بر اموال خود در این موسسه

اصلاحات لازم در اساسنامه موسسه بر اساس منویات مجلس محترم شورای اسلامی در بند ک تبصره 12 صورت گرفته و در تیرماه سال جاری به ثبت رسیده است. این اصلاحات به نفع مؤسسه و اعضای آن و همچنین به نفع معلمان است.

از جمله موارد مهم در این اصلاحات، افزایش تعداد نمایندگان فرهنگی در هیات امنا از سه نفر به شش نفر و در ازای آن سه نفر است. انجام محاسبه ارزش افزوده و پرداخت آن به اعضا و مالکیت واقعی کلیه اموال موسسه توسط اعضا از رویکردهای اصلاحی در این اساسنامه است.

یکی از سیاست های مهم در دوره کنونی مدیریت موسسه، قرار دادن فیلترهای مختلف در مسیر سرمایه گذاری های جدید به منظور توقف پروژه های سفارشی کاربردی است.

وظیفه ارائه مزایای اجتماعی یا اعطای وام به معلمان از سوی دولت و سایر نهادهای اقتصادی است. ما با پول خودمان به معلمان وام نمی دهیم و چنین کارهایی را انجام نمی دهیم.

ما باید با همه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان صادق باشیم و به آنها بگوییم که مواظب خود باشند. هیچ ربطی به سرمایه انباشته شده در صندوق شما ندارد جز اینکه برای خود سود کنید.

تیم مدیریت فعلی از آینده نگری و ایجاد بازدهی پایدار برای اعضای سازمان آگاهی نداشت و یکی از اولویت های آن سودآوری پروژه های کلان بود.

سودآوری موسسه در سال مالی 1395 حدود 240 میلیارد تن بود که در سال های بعد روند رو به رشدی را تجربه کردیم و در سال مالی 1399 به 3440 میلیارد تن و بازدهی حدود 55 درصدی رسید و در سال مالی 1400 سود پیش بینی کردیم. 4200 میلیارد تن

به همین دلیل سال گذشته این موسسه به عنوان اولین و برترین موسسه در بین 100 شرکت برتر ایران از نظر رشد سودآوری معرفی شد.

این موسسه در 6 سال گذشته بیش از 3153 میلیارد تن به اعضای شرکت پرداخت کرده است، این در حالی است که کل سهم پرداختی شرکت به اعضای آموزش در 25 سال گذشته 4396 میلیارد تن است.

در پنج سال گذشته حدود 600 هزار معلم تا 5 درصد سپرده های خود را افزایش داده اند و تعداد اعضای مستعفی به نصف کاهش یافته است.

ما بیش از 413 میلیارد تن درخواست اعضای دولت را احیا کرده ایم.

بازنشستگان و اعضای فعلی مستحق ارزش افزوده هستند.

فرآیند عرضه سه هلدینگ پتروفرهنگ، سرمایه گذاری فرهنگیان و سازندگی معلم در حال انجام است.

فرآیند جمع آوری اطلاعات اعضا از جمله کد ملی و کد مبادله ای آنها معمولا تا 98 درصد کامل است.

در اساسنامه جدید از اعضا به عنوان سرمایه گذار نام برده شده است که تاکید می کند فرهنگیان به عنوان مالک اصلی صندوق دارای شرایط قانونی لازم هستند و هیچکس نمی تواند به اموال آنها دست اندازی کند.

ماهیت این موسسه کاملا خصوصی است و معلمان داوطلبانه به این صندوق می پیوندند که دلیلی بر مصونیت آن است.

برای بانک سرمایه با توجه به سود نقدی و سود حاصل از فروش و ارزش روزانه باقیمانده سهام، کل بازده سرمایه ما به قیمت امروز 1180 میلیارد تن در مقابل 200 میلیارد تن سرمایه گذاری اولیه است.

هیچ چیز مخفی تر از صندوق بدنسازان وجود ندارد و ما در عمل سعی کرده ایم آن را محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید