سرقت 16 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

سرقت 16 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اقدامات دولت دوازدهم و سیزدهم در این زمینه گفت: . 16 هزار میلیارد تن از دارایی های صندوق ذخیره فرهنگیان به غنیمت گرفته شد که البته دستاویزی برای اعطای وام قرار گرفت، اما هنوز تعداد زیادی از شرکت های زیرمجموعه هستند که باید نظارت شود.

*** دولت قبل در تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان ناکام ماند

مشکل اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان این است که دولت سهم خود را در این صندوق پرداخت نکرده است، در حالی که معادل سپرده معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان، سهم دولت است و دولت باید همان مبلغ را در این صندوق پرداخت کند. اما اینطور نیست، مجلس یازدهم در قانون بودجه سال 1400 دولت را موظف به این کار کرد.

یکی دیگر از مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان، اساسنامه آن است. مجلس یازدهم دو بار از دولت سابق درخواست تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را داده بود که این تغییر در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام نشد و باید در دولت نهایی شود و به کمیسیون آموزش مجلس ارسال شود. در حین کار نیز می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

*** سرقت 16 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان

16 هزار میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان دستبرد زد که اگر بین همه معلمان تقسیم کنیم سهم هر معلم 15 میلیون تومان می شود. هیئت مدیره و اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند و سهم دولتی به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز شود تا از همه امکانات صندوق استفاده شود و همه فرهنگیان از آن بهره ببرند. اگر صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح شود قطعا به وزارت آموزش و پرورش کمک می کند.

معلمان اکنون به جای تمرکز بر حضور در مدرسه، مشاغل دوم و سوم را انتخاب می کنند زیرا معیشت و اقتصاد آنها با مشکل مواجه شده است. با این حال، در طول جنگ، پس از ساعات مدرسه، معلمان کلاس های جبرانی را برای دانش آموزان بدون درخواست اضافه کار، کار یا حقوق ارائه می کردند.

*** حل مشکل با صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی رفع دغدغه معلمان

اگر اصلاحات لازم در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شود و معلمان از خدمات آن بهره ببرند، وقت بیشتری را در مدارس برای آموزش دانش آموزان می گذارند زیرا می دانند معیشت آنها تامین شده است. وقتی سرانه مدارس نوسازی شود و مدیر و معلم و معاون مجبور به اقدامات اجرایی و خدماتی در آنجا نباشند و معیشت معلمان تامین شود، قطعا نسل آینده بهتر از قبل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید