استرداد 5 هزار میلیارد ریال سرمایه به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان


ساعت: 16:11
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920498

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد؛

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان از قطعیت مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان بر 4.5 هکتار از زمین های مشهد خبر داد و گفت: با این اقدام 5 هزار میلیارد ریال از دارایی های موسسه و بر اساس برنامه ضبط شده است. ، ساخت بلوک های مسکونی برای مربیان در زمین مشخص شده در شرف انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان افزود: این زمین طی قراردادی در سال 1392 از سوی سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی به شرط ساخت مسکن به شرکت تامین مسکن فرهنگیان واگذار شد و مسئولیت سرمایه گذاری نیز بر عهده شرکت است. و احداث و تکمیل اماکن مسکونی در بخشی از زمین مذکور اقدام نمود.

وی افزود: از سال 1388 زمین باقی مانده در حدود 4.5 هکتار به دلیل وجود مخالفان مختلف، عدم رعایت کارایی و تناسب مجموعه فرهنگیان، قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و نیز ابطال شده است. زمین عملاً خارج از مالکیت شرکت تامین مسکن فرهنگیان می باشد.

نجف پور گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری قانونی برای احیای حقوق از دست رفته اعضا در اولویت برنامه های هلدینگ ساختمان معلم قرار گرفت و با اقدامات و پیگیری های مستمر این شرکت، با ظرفیت سازی راهبردی و استفاده از متخصصان و افراد مجرب و همچنین و با حمایت گروه بزرگی از فرهنگیان اتفاق مبارکی افتاد.

وی با اشاره به عقد قرارداد مجدد شرکت تامین مسکن فرهنگیان با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و اخذ رای قطعی و قطعی از دادگاه، تصریح کرد: طی این اقدامات، حق مالکیت زمین الهیه مشهد به این شرکت بازگردانده شد. ارزش 5 هزار میلیارد ریالی که خبر بسیار خوبی برای اعضای صندوق ذخیره و معلمان است.

مدیرعامل موسسه تصریح کرد: خبر خوش این است که شرکت تامین مسکن فرهنگیان در نظر دارد ضمن رسیدگی به اختلافات مالی با شهرداری مشهد و طرح ها، اختلافات مطرح شده پس از اجرای حکم قضایی و واگذاری زمین را پیگیری کند. برای ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید