اعلام روش ارزشیابی رتبه بندی استانی معلمان

اعلام روش ارزشیابی رتبه بندی استانی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش و پرورش باید 50 درصد از یادگیری های خود را به سمت مهارت آموزی سوق دهد که تاکنون 35 درصد بوده است.

علیرضا منادی صفیدان با اشاره به سفرهای استانی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: پس از تصویب قانون ارزشیابی معلمان، یکی از مهمترین اهداف ما دیدار با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها و ما با معلمان صحبت می کنیم تا نحوه اجرای قانون را ارزیابی کنیم.این قانون است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و آذرشهر در شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش به دنبال رتبه بندی معلمان و تعیین تکلیف هر چه سریعتر معلمان بر اساس اجرای این قانون است، افزود: ما نیز هستیم. بررسی نواقص مربوط به این قانون برای نظارت بر آمار و روند اجرای آن به نفع معلمان.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حضور در استان ها همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت که در حوزه آموزش وجود دارد و دانش آموزان با آن مواجه هستند. متأسفانه یکی از مشکلاتی که در استان ها مشاهده می شود عدم پرداخت به موقع سرپرستان مدارس است که علیرغم پیگیری های صورت گرفته به مدارس پرداخت نشده است.

منادی سفیدان کمبود معلم در استان ها و کمبود نیروی پشتیبانی را از دیگر مشکلات پیش روی مدارس استان ها برشمرد و گفت: در این راستا پیگیری ها از طریق سازمان اداری و سازمان استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است. مدارس با مشکل کمتری مواجه هستند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: یکی دیگر از مواردی که در سفرهای استانی به ویژه در حوزه آموزشی پیگیری می شود، اجرای برنامه ششم توسعه به ویژه در آموزش فنی و حرفه ای است. که تحصیلات باید 50 درصد از آموزش های او به سمت آموزش های مهارتی سوق داده شود که تا کنون 35 درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید