دستورالعمل رتبه بندی معلمان هفته آینده اعلام می شود/پرداخت تمام معوقات رتبه بندی


ساعت: 23:53
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880642

نوری با اشاره به ابلاغ ضوابط ارزشیابی معلمان گفت: شیوه نامه ارزشیابی معلمان هفته آینده ابلاغ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در شبکه یک با اشاره به ابلاغ ضوابط رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان قانونی مزمنی بود که از سال 1389 مورد تاکید قرار گرفت و موضوعی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند برای رسیدگی به این موضوع مهم است. کیفیت نظام آموزشی و نیز در ارتباط با معیشت معلمان. این موضوع در شعار و وعده انتخاباتی رئیس جمهور در 4 خرداد سال گذشته به صراحت بیان شده بود.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان دارای مستندات قانونی از جمله سند تحول بنیادین، سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 1392 و همچنین ماده 63 قانون بودجه کشور است. الحمدالله با تقریب دولت، مجلس و شورای نگهبان این وعده 10 ساله محقق شد و اجرایی شد و امروز 21 تیرماه شاهد امضا و ابلاغ این آیین نامه بودیم.

نوری تصریح کرد: این آیین نامه در 25 ماده به تصویب رسید که اولین مواد آن اهداف، شرایط و اشیاء ناشی از قانون است. تابلوهای امتیازات در ماده 4 آمده است که تبصره ای در خصوص تهیه دستورالعمل اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه دارد. البته قسمت اول آن کامل شده و امیدواریم هفته آینده این شیوه نامه را به اطلاع استان ها برسانیم.

وی افزود: کمیته های حسابرسی و همچنین مراکز ارزشیابی تعیین شده در آیین نامه تعیین شده و انشالله ارزیابی تخصصی معلمان انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق آیین نامه مشمولان معلمان هستند. البته برای افرادی مانند کارمندان، افرادی که در مرخصی بدون حقوق هستند محدودیت هایی وجود دارد. افرادی که کد کار ندارند یا افرادی که برای تحصیل تعیین شده اند.

وی افزود: صلاحیت ها یا شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان مورد توجه قرار گیرد. حداقل امتیاز 480 امتیاز و در نهایت 900 امتیاز برای معلم است.

نوری ادامه داد: برای اینکه از مزایای قانون محروم نمانند، افرادی که حد نصاب جدول شماره 3 را به دست نمی آورند، یعنی. تربیت معلم به گونه ای که یک سال فرصت دارند تا امتیاز لازم را برای رتبه های شایسته خود کسب کنند. وظایف و اختیارات کمیته های حسابرسی و مراکز ارزیابی موجود نیز داده شده است.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه بندی از 31 شهریور 1400 است و بودجه 38 هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: با خواست خداوند به گفته آقای میرکاظمی شاهد پرداخت آن و تمامی بدهی های معوق خواهیم بود. پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید