اعلام زمان واریز 5.5 میلیارد تومان برای چرخه سینماها


ساعت: 17:05
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884485

محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی در سی و پنجمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی گفت: کمک پنج و نیم میلیاردی سازمان سینمایی هفته آینده واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سی و پنجمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی با اشاره به تعهد خود برای حمایت از سینماها و چرخه اکران در دوران پس از آن گفت: تاج، گفت: این بسته حمایتی با کمک وزیر محترم و همکاری صندوق است. اعتبار هنری برای کمک به احیای سینماها، سینماها، شرکت های تلویزیونی و مراکز پشتیبانی فنی و سمعی و بصری برای نیمه دوم سال 1400 در قالب کمک های بلاعوض و وجوه جبرانی برای بخش های مختلف صدا و سیما در نظر گرفته شد. روند و «نمایش فیلم» در بین ۲۳۴ سالن سینمای فعال بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها جایزه گرفت.

وی همچنین افزود: از این مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون تومان به سالن های سینما، یک میلیارد و 500 میلیون تومان به فیلم، هفتصد میلیون تومان به مراکز پشتیبانی فنی و 300 میلیون تومان به نهادهای فعال در حوزه پخش فیلم اختصاص دارد. هفته آینده تشکیل می شود.

هزائی با اشاره به تقویت روند تولید و اکران فیلم ها و اشاره به رونق سینماها در هفته های اخیر و ابراز امیدواری برای تداوم این روند، ادامه داد: نگاه ما در حمایت از سینماها به سمتی می رود که می تواند با سینماداران همراه باشد و سایر بخش ها باید ظرفیت و امکاناتی را فراهم کنند تا سینما به عنوان ارزان ترین مولفه سرگرمی و سرگرمی همراه با جلوه های آموزشی و آگاهی بخشی مورد استفاده خانواده ها قرار گیرد.

هزائی با قدردانی از سینماگران، سینماداران، اهالی تئاتر و مراکز پخش گفت: خوشبختانه با برنامه های پیش بینی شده در حوزه توسعه زیرساخت ها، مدل های تحویل و توزیع، تعامل و هم افزایی برخی سازمان ها و مراکز در کنار بخش خصوصی، روند سینماها در آینده رونق خواهد گرفت و تشدید خواهد شد و بدیهی است که در کنار همه اقدامات و برنامه ریزی ها نیازمند محتوا و تولید آثار فرهنگی و خانواده محور هستیم.

وی در پایان گفت: این بسته حمایتی با هماهنگی موسسه صندوق اعتباری هنر هفته آینده برای گروه های اعلام شده واریز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید