اعلام ظرفیت پذیرش دانش آموز در رشته های آزمون ورودی مدارس سمپاد


ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855633

به گفته معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان، کنکور امسال در مدرسه سمپاد با حضور حدود 295 هزار شرکت کننده برگزار می شود. بر اساس ظرفیت پذیرش اعلام شده در پایه هفتم حدود 18 هزار نفر و پایه دهم 13 هزار نفر، در رشته علوم تجربی دوره دوم 4700 نفر، ریاضی 4800 نفر، رشته علوم انسانی 3300 نفر پذیرش خواهند شد. و 393 نفر در رشته مهارتی سمپاد تحصیل خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد فاتی نژاد معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان پس از تشریح شعار محوری سمپاد برای تربیت سمپاد موثر متناسب با نیاز جامعه به تشریح اهداف این سازمان پرداخت.

وی حضور معلمان و مدیران مجرب و علاقه مند، دانش آموزان ممتاز و دانش آموختگان حامی مدارس سمپاد را از نقاط قوت این سازمان و گسترش برنامه های آموزشی و برنامه های درسی چند سطحی را به عنوان نیاز اساسی در مدارس معرفی کرد. سمپاد می دانست.

طبق آخرین آمار حدود 53 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول، حدود 71 هزار دانش آموز در مقطع دوم متوسطه و در مجموع 124 هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می کنند.

وی افزود: امسال آزمون ورودی مدرسه سمپاد با حضور حدود 295 هزار شرکت کننده برگزار می شود که در 2300 منطقه اجرایی تعیین شده به رقابت خواهند پرداخت. بر اساس ظرفیت پذیرش اعلام شده در پایه هفتم حدود 18 هزار نفر و پایه دهم 13 هزار نفر، در رشته علوم تجربی دوره دوم 4700 نفر، ریاضی 4800 نفر، در رشته علوم انسانی 3300 نفر و در رشته علوم انسانی 393 نفر پذیرش خواهیم داشت. افراد در رشته مهارتی سمپاد تحصیل خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان به لزوم توجه به اجرای شعار محوری «هر نیاز کشور آماده همدلی است» اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر باید مشخص کنیم که چگونه می توانیم با طراحی برنامه های خوب و کارآمدتر در سطح دفتر سمپاد این چالش مهم را برطرف کنیم. هر نیاز کشور آماده همدلی عمل است، یعنی مسیر طرح ها و برنامه های مدرسه باید در راستای تربیت و آماده سازی همدلی باشد که برای هر لحظه و نیاز در هر بخش و هر زمینه ای آماده اثرگذاری مثبت باشد. فعالیت در کشور

فاتی نژاد در ادامه نقاط قوت مدارس سمپاد را برشمرد و گفت: حضور معلمان و مدیران علاقمند و مجرب در سمپاد که علاقه زیادی به کار خود دارند از نکات بسیار مثبت است. نکته مثبت دیگر وجود اساسنامه و ابلاغ اساسنامه مدارس سمپاد است که اخیرا تصویب و ابلاغ شده است. همچنین نقاط قوت، طرح ها و برنامه های موفق فراوانی که با پیشنهادات و پیشنهادات شما در سازمان برنامه ریزی و اجرا می شود از نقاط قوت قابل توجه مدارس سمپاد می باشد.

وی همچنین به دانش آموزان ممتاز و فارغ التحصیلان علاقه مند و اولیا و مربیان حرفه ای آماده هر نوع حمایت و حمایت اشاره کرد و افزود: مدارس تیزهوشان. شاید بدون حمایت وزیر محترم، احتمالاً امروز این مصوبه تصویب و اجرا نمی شد.

وی نیاز به بانک اطلاعاتی کامل و به روز را یکی از نیازهای اصلی سمپاد دانست و گفت: باید بر اساس این داده ها برنامه های مدون برای استعدادهای مختلف دانش آموزان ورودی به مدارس سمپاد تدوین شود. همچنین با توجه به اهداف نظام آموزش رسمی کشور به ویژه در حوزه های شش گانه سند تحول، بسته های آموزشی در حوزه محتوای تکمیلی و فوق برنامه طراحی و تهیه شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با شناسایی و راهنمایی مستعدترین دانش آموزان در شبکه سازی و پیوند نسل های گذشته با نسل های آینده، ایجاد فرصت های آموزشی متنوع، ارتقای هویت اسلامی ایرانی و تقویت حس دلبستگی، ایجاد بستری برای هدایت و توانمندسازی دانش‌آموزان برای رفع نیازها و اولویت‌های کشور و ارتقای عدالت آموزشی با افزایش دسترسی مردم به امکانات برای شکوفایی استعدادها از جمله اهدافی است که در سمپاد دنبال می‌شود. . اینها اهداف پرداخت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید