اعلام قیمت های جدید بلیط هواپیما از 4 آبان

ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785104

این اتفاق حدود پنج ماه پس از افزایش غیرقانونی می‌افتد.

سرانجام پس از گذشت حدود پنج ماه از افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین ها، کاهش آن در دستور کار قرار گرفت و باید تا شنبه (13 آبان) نرخ های جدید اعلام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنج ماه است که ایرلاین ها به صورت غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما را افزایش داده اند، وزیر راه و شهرسازی و کارمندان سابق شرکت های هواپیمایی موفق به کاهش نرخ بلیت هواپیما نشده اند و تذکرات و جلسات متعدد آنها با شرکت های هواپیمایی برای کاهش قیمت ها ناکام مانده و شرکت های هواپیمایی به دلخواه خود عمل کرده اند. .

از ابتدای آغاز به کار رستم قاسمی و اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در نخستین روزهای شهریور ماه، پیش بینی می شد این وضعیت حل شود.

قاسمی در اولین برنامه خبری خود یعنی. خداحافظی و ارائه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چرا هنوز تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده و شرکت های هواپیمایی بدون مجوز قانونی نرخ بلیت پروازهای داخلی را افزایش داده اند؟ وی گفت: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت 60 درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته است.

وی افزود: کاهش 60 درصدی استقبال مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت انجام شده است که در حال حاضر در جلسات ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در حال بررسی این موضوع هستیم. تغییرات در این پروتکل ها “

آقای وزیر البته در چند روز گذشته در سایر مراسم تودیع و معارفه در شرکت هواپیمایی توضیح دادند که فردا جلسه ای با نمایندگان شرکت های هواپیمایی خواهیم داشت که در آن قیمت بلیط هواپیما را مشخص می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاهش قیمت بلیط هواپیما یا خیر؟ وی گفت: در این جلسه به دنبال این هستیم که ایرلاین ها را برای کاهش قیمت بلیت هواپیما مجاب کنیم.

و هم اکنون با نظر این جلسه که دیروز برگزار شد به پایان رسید و بر اساس اطلاعات دریافتی از جزییات این جلسه مقرر شد تعرفه های جدید روز شنبه 29 آبان ماه اعلام و اعمال شود.

محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این نشست گفت: یکم آذرماه قیمت بلیت هواپیما به میزانی که متعاقبا اعلام می شود کاهش می یابد.

اما پس از افزایش بیش از 30 درصدی بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف داخلی در تیرماه امسال، پیش‌بینی می‌شود که کاهش قیمت متناسب با آن باشد و از سوی دیگر، اگر ایرلاین‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، نباید اینطور باشد. از جیب مردم خرج می شود و بهتر است دولت برای آن برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید