اعلام لیست اولیه تیم ملی به فیفا

اعلام لیست اولیه تیم ملی به فیفا

طبق قانون فیفا، تمامی تیم های جام جهانی باید مدتی قبل از شروع مسابقات فهرست اولیه خود را ارائه دهند و در نهایت بازیکنان نهایی خود را از آن فهرست برای شرکت در مسابقات انتخاب کنند. این اتفاق در دوره های گذشته جام جهانی و معمولا 40 روز مانده به شروع بازی ها رخ می داد اما اکنون با توجه به شرایط خاصی که این تورنمنت پیدا کرده، شرایط با قبل فرق کرده است.

ارسال اسامی به 29 مهر

گفتنی است فدراسیون فوتبال لیست 55 نفره فوتبالیست ها را در اختیار فیفا قرار داده است تا کار استخراج شناسنامه آنها انجام شود. یک مقام آگاه در این خصوص با تایید خبر فوق به خبرورزش گفت: بله چنین چیزی نه تنها قانون نیست بلکه الزامی هم تلقی می شود، بنابراین به غیر از ما فدراسیون های دیگری که تیم های آنها در جام جهانی حضور دارند. لیست مذکور را نیز تهیه کنید. این لیست توسط سرمربی تیم ملی ایران تهیه شده و فدراسیون 8 مهرماه آن را به کمیته برگزاری جام جهانی ارائه کرده است. نام 55 بازیکن در لیست مذکور آمده است.

لیست بازیکنان را تغییر دهید

همانطور که به ما گفته شد از بین این افراد فدراسیون فوتبال باید لیست نهایی تیم ملی را انتخاب کند. طبق اخبار رسیده از این لیست 55 نفره نهایتا 26 نفر به عنوان بازیکنان ایران در جام جهانی معرفی می شوند و بدیهی است قبل از هر بازی لیست 18 نفره در اختیار برگزارکنندگان قرار می گیرد، بنابراین ترکیب ثابت ایران بین آنها به میدان می رود. البته اگر بازیکنی قبل از شروع مسابقات یا حتی در جریان آن مسابقات به شدت آسیب ببیند و پزشکان فیفا تایید کنند که دیگر نمی تواند تیم ملی را همراهی کند، می توان از این لیست 55 نفره اولیه یک نفر را جایگزین مصدوم کرد. .چنین اتفاقی هرگز برای ایران در جام جهانی نخواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید