افت عجیب ایران با شکست سنگین 6-2 مقابل انگلیس

افت عجیب ایران با شکست سنگین 6-2 مقابل انگلیس

زدن 6 گل در اولین بازی تیم ملی در جام جهانی نتیجه ای بود که کمتر کسی انتظارش را داشت. با توجه به حضور ستاره های زیاد در ترکیب سه شیرها، کسب سه امتیاز این بازی برای شاگردان ساوت گیت دور از ذهن نبود اما شکست با این نتیجه کمی غیرقابل پیش بینی بود.

این شکست علاوه بر ثبت آمارهای منفی فراوان در کارنامه ایران، چالش منفی بزرگی را نیز برای تیم ملی ایجاد کرد که کسر 19.42 امتیاز از مجموع امتیازات ایران در رنکینگ جهانی فیفا است.

چند سالی است که فدراسیون جهانی فوتبال قوانین خاصی را برای تقسیم امتیاز بازی های بین المللی و دوستانه برای تعیین رده بندی کشورها در نظر گرفته است به طوری که قبل از شروع هر مسابقه می توان تعداد امتیازات را به دست آورد. در صورت پیروزی، تساوی یا شکست، امتیازها به مجموع امتیازات تیم ها اضافه یا کم می شود.

جام جهانی که به عنوان بزرگترین تورنمنت فوتبال شناخته می شود، دارای بالاترین ضریب ممکن در محاسبات فیفا است و پیروزی در این پیکارها بیشترین امتیاز را نسبت به سایر تورنمنت های فوتبال از جمله یورو، جام ملت های قاره های مختلف و … مقدماتی جام جهانی. ایناهاش.

با شکست تیم ملی ایران مقابل انگلیس، امتیاز تیم کی راش به 1545 کاهش یافت که به معنای سقوط آزاد تیم ملی به رتبه 26 جهان بود. در حالی که قبل از شروع جام جهانی تیم ملی ایران در رده بیستم جهان و یکم آسیا قرار داشت، حالا با این شکست ایران 6 پله سقوط کرده و تنها 2 پله با کره جنوبی سومین تیم برتر آسیا فاصله دارد. که در جایگاه 28 قرار دارد.جهان ثابت است.

البته این رده بندی پس از هر مسابقه به صورت آنلاین به روز می شود و در صورت شکست تیم های بالاتر از ایران و یا پیروزی تیم ملی در بازی های بعدی، این رده بندی دستخوش تغییراتی می شود اما حداقل تا پایان. ایران در دومین روز جام جهانی به رده بیست و ششم جهان سقوط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید