افت 7 درصدی موبایل و کیف پول در پایتخت برای 2 ماه


زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811945

فرمانده انتظامی صوفیه با اشاره به راه اندازی پایگاه ضد قاپی تلفن همراه و مرکز واکنش سریع پلیس آگاهی تهران گفت: طی دو ماه گذشته شاهد کاهش 7 درصدی سرقت گوشی و کیف قاپی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ربودن تلفن همراه به قدری زیاد بوده که می توان گفت این اتفاق شوم یا برای شما اتفاق افتاده است یا برای دوست یا بستگانتان. وقتی با قربانیان صحبت می کنیم، می گویند هنوز گوشی را از کیف یا جیبمان که برای کسری از ثانیه از ما دزدیده شده در نیاورده ایم.

قربانیان می گویند سرقت کیف و گوشی یکی از طرف های درماندگی پس از سرقت است. زیرا شکایت در کلانتری و گرفتن شماره قابل تقدیر برای پیگیری مراحل بعدی آنقدر طول می کشد که اکثر افراد با بی احتیاطی کیف و گوشی آن ها را می دزدند و سایر مراحل را برای طرح شکایت طی نمی کنند.

البته زمزمه هایی مبنی بر عدم بازگرداندن تلفن همراه مسروقه شنیده می شود زیرا مالباخته نمی خواهد زمان زیادی را برای جست و جوی تلفن همراه مسروقه خود تلف کند و از این کلانتری به اداره اطلاعات و خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند.

گفته می شود تلفن همراه مسروقه پس داده نمی شود زیرا مالباخته نمی خواهد زمان زیادی را برای ردیابی تلفن همراه مسروقه خود تلف کند، اما در این بین پلیس همیشه به دنبال راه حلی برای کاهش روند ارائه مدارک است. ایستگاه های پلیس برای ایجاد احساس امنیت بیشتر در شهر و از بین بردن این تصور که پلیس در دزدی های خرد دخالت ندارد ایجاد شده است. دو ماه پیش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس صوفیه از راه اندازی پایگاه تلفن همراه قاپی و مرکز واکنش سریع آگاهی تهران بزرگ خبر داد.

هدف از ایجاد این پایگاه اعلام ورود به موقع پلیس برای کشف تلفن همراه مسروقه و همچنین خروج از سلسله مراتب سختگیرانه تشکیل پرونده در کلانتری برای اینگونه موارد بوده است. فرض بر این است که علاوه بر پلیس، دستگاه های مختلفی نیز در این کمپ حضور داشته باشند تا پلیس در اسرع وقت از طریق گشت های ویژه موتوری سارق را دستگیر کرده و فرد مفقودی را به کیف یا موبایلش برساند.


طراحی 22 برنامه برای تقویت مبارزه با سرقت در پایتخت

24 آذرماه بود که سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این قرارگاه گفت: با دزدی و کلاغ.

فرمانده انتظامی کلانشهرها گفت: این جلسه با حضور استاندار تهران، مدیران ادارات مختلف، نمایندگان خودروسازان، نمایندگان شرکت های برق و … برگزار شد که منجر به تشکیل ستاد مبارزه با سرقت در تهران شد.

وی افزود: البته باید بگویم که بحث مبارزه با سرقت فقط مربوط به پلیس نیست، بلکه یک بحث مقطعی است و همه دستگاه ها باید تلاش کنند. پلیس تمام تلاش خود را برای مبارزه با سرقت انجام می دهد و هیچ کاری انجام نمی دهد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: طرحی جهادی را با طرح جدید مبارزه با غارت و سرقت در تهران آغاز کرده ایم که ابعاد مختلفی دارد. با ایجاد این پایگاه، اداره پلیس مبارزه با سرقت را بازسازی و نوسازی کرده ایم و برنامه های جدیدی داریم.


افت 7 درصدی گوشی موبایل و کیف دستی دو ماهه در پایتخت

اکنون با گذشت بیش از دو ماه از آغاز این اردو، به سراغ سردار رحیمی رفتیم تا از تاثیر این قرارگاه در کاهش جرایم کیف و گوشی موبایل مطلع شویم. سردار رحیمی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قبل از شروع این طرح و راه اندازی قرارگاه سیار مبارزه با فساد قاپی و مرکز واکنش سریع پلیس آگاهی تهران بزرگ، 18 درصد جرایم خرد در پایتخت مربوط به قاپی بود. تلفن همراه و کیف.»

وی افزود: حدود دو ماه از اجرای این طرح می گذرد و پلیس صوفیه عملیات ویژه مبارزه با سارقان را آغاز کرده و در این دو ماه شاهد کاهش 7 درصدی جرایم در این حوزه بوده ایم.

رئیس پلیس صوفیه گفت: در این دو ماه 80 گروه گوشی تلفن همراه قپان را شناسایی و دستگیر کردیم که تاثیر بسزایی در کاهش جرایم کیف ها و گوشی های قپان دارد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که این پایگاه تا چه زمانی در پایتخت باز است، گفت: در حال حاضر برنامه ای برای توقف کار در این پایگاه نداریم و تا زمانی که وضعیت کیف و موبایل در پایتخت به شرایط قبلی برسد، کار می کند. “


فرآیندهای زمان‌بر ارسال را تغییر دهید

وی با اشاره به اینکه طرح های مختلفی را برای مبارزه با موبایل و کیف خواری در پایتخت به طور جدی دنبال می کنیم، گفت: از شهروندان می خواهیم به محض سرقت کیف یا گوشی تلفن همراه با 110 تماس بگیرند تا پلیس وارد پرونده شود. .” دست نزن.

فرمانده انتظامی صوفیه در پاسخ به سوال دیگری که مردم می گویند تماس با 110 فایده ای ندارد زیرا 110 می گوید باید در کلانتری شکایت کنید و این برخلاف خواسته شماست، پس راه حل مناسب چیست، گفت: همین طور. اتلاف وقت در پایتخت است و به محض تماس مردم با 110، عوامل ما بلافاصله وارد عمل خواهند شد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ده ها تیم در تهران داریم که موتور سواری می کنند و در نقاط مختلف تهران پراکنده هستند تا بتوانیم با این سارقان مبارزه و برخورد قاطع کنیم.

وی در پایان گفت: این تیم ها مستقیماً از پایگاه سیار ضدهوایی قاپی و مرکز واکنش سریع سفارش دریافت کرده و به انجام وظیفه می پردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید