افراد مسلح 39 کودک را در نیجریه ربودند


ساعت: 07:13
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908013

منابع خبری صبح پنجشنبه گفتند مردان مسلح 39 کودک را در شمال غربی نیجریه ربودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افراد مسلح به مزرعه ای در نزدیکی روستای میروا در ایالت کاتسینا حمله کردند و 39 کودک را که در مزرعه کار می کردند ربودند.

مقامات محلی با تایید این خبر گفتند که گروه های تبهکار مسلح در این منطقه به قصد اخاذی و به دست آوردن پول اقدام به ربودن افراد می کنند.

نیجریه ای ها از مقامات این کشور از جمله محمدو بوهاری رئیس جمهور این کشور به دلیل نبود امنیت در مناطق شمال غربی و مرکزی این کشور انتقاد کرده اند.

حدود یک ماه پیش 30 شهروند نیجریه بر اثر واژگونی یک قایق در شمال این کشور هنگام فرار از گروه های تروریستی جان باختند.

گروه های جنایتکار مسلح که توسط مقامات نیجریه به عنوان “تروریست” معرفی شده اند، حملات خود را در شمال غرب و مرکز نیجریه افزایش داده اند. تنها در دو ماه گذشته، آنها علاوه بر ربودن ده ها مسافر، بیش از صد نفر از روستاییان را در مناطقی از ایالت پلاتو واقع در ابوجا، مرکز نیجریه قتل عام کردند.

بر اساس گزارش های رسمی، شمال غرب و مرکز نیجریه از اواخر سال 2020 شاهد افزایش حملات بوده است. موارد آدم ربایی دسته جمعی و سایر جنایات خشونت آمیز نیز به شدت در این منطقه افزایش یافته است و دولت نتوانسته نظم و قانون را در این مناطق برقرار کند.

چند ماه پیش، نیروهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر به عنوان بخشی از یک نیروی نظامی مشترک، حمله هماهنگ جدیدی را در چهار کشور با هدف نابودی بوکوحرام و سایر گروه‌های تروریستی فعال در منطقه اطراف دریاچه انجام دادند. چاد.

دیدگاهتان را بنویسید