سگ ها امنیت کوچه و خیابان را ربودند/ مردم و مسئولان زنجیره برخورد با سگ های ولگرد را تکمیل می کنند


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904352

سگ های ولگرد حضور کودکان در خیابان ها را کاهش دادند.

یکی از مشکلات و معضلات افزایش سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، افزایش خطر حمله و گازگرفتگی، ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و آلودگی محیط زیست است و اینها مشکلاتی است که نشان‌دهنده اساسی است. نیاز به جمع آوری و کنترل این حیوانات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ تیرماه امسال بود که خبر پاره شدن گردن کودکی توسط سگ های ولگرد در قم بسیاری از مردم را شوکه کرد، این مشکل با نگرانی خانواده هایی همراه شد که مجبور شدند چند ماه دیگر فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و حضور این سگ ها. جان آنها را تهدید کرد..


شاید تا آن روز هیچکس حضور سگ های ولگرد را تا این حد خطرناک نمی دانست، اما مرگ دو کودک در مدت زمان کوتاه بر اثر حمله سگ های ولگرد چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد، زیرا کار این حیوانات ولگرد باعث شده است. به جایی رسیده اند که به انسان ها نیز حمله می کنند و این علاوه بر آسیب ها و مشکلاتی است که برای محیط زیست ایجاد می کنند.


در گذشته سگ ها دوست بشر محسوب می شدند و در زمان اهلی شدن خدمات گسترده ای به انسان ارائه می کردند، اما امروزه وجود سگ های ولگرد بدون صاحب در هیچ جامعه ای پذیرفته نشده و حضور این سگ ها در شهرها به تدریج تبدیل شده است. در یکی از مشکلات مدیریت شهری


یکی از مشکلات و معضلات افزایش سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، افزایش خطر حمله و گازگرفتگی، ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و آلودگی محیط زیست است و اینها مشکلاتی است که نشان‌دهنده اساسی است. نیاز به جمع آوری و کنترل این حیوانات وجود سگ ها در اطراف شهرها و گاهی اوقات در سطح شهری آسایش افراد را تهدید می کند و حتی در سطح جاده وجود این حیوانات باعث بروز حوادث می شود.


طبق آمار بیش از 4 میلیون و 200 هزار قلاده سگ در ایران وجود دارد که از این تعداد 2 تا 3 میلیون سگ ولگرد هستند و این بدان معناست که این حیوانات تقریباً نیمی از جمعیت سگ های سگ در ایران را تشکیل می دهند. جمعیت آن رو به افزایش است و امروزه شاهد حضور این سگ ها در محیط زندگی مردم هستیم.


بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، گازگرفتگی انسان توسط سگ ها افزایش یافته است و بیش از 70 درصد آنها توسط سگ های ولگرد ایجاد می شود.آمار سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که ایران در سال های 2002 تا 2020 رتبه سوم را از نظر تعداد دارد. مرگ و میر ناشی از هاری کار خودش را کرد و بعد از هند و چین با اینکه جمعیت کمتری نسبت به آنها دارد رتبه سوم را به خود اختصاص داد.


چهارمحال و بختیاری نیز از این موضوع مستثنی نیست و مدت هاست ساکنان شهرکرد با معضل سگ های ولگرد در سطح شهرها دست و پنجه نرم می کنند و نگرانی از انتقال بیماری، خسارت به شهروندان و سایر مشکلات ناشی از حضور آنها در شهر وجود دارد. .

ترس از حضور سگ های ولگرد با همراهی کودکان در کوچه و خیابان

توکلی یکی از شهروندان ساکن در غرب شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: حضور سگ های ولگرد در خیابان ها آرامش و آسایش را از ما گرفته است.


وی تصریح کرد: در تمام ساعات شبانه روز این سگ ها در خیابان ها حضور دارند و این مشکل تردد کودکان را با مشکل مواجه می کند و حتی کودکان نمی توانند در لاین بازی کنند.


توکلی بیان کرد: وجود سگ های ولگرد در خیابان های شهرکرد باعث نگرانی والدین شده است چرا که بیماری و خطرات ناشی از حمله این حیوانات، کودکان را تهدید می کند و هر روز مجبوریم برای بردن آنها به مدرسه از خانه خارج شویم.

62146642 خبر خاکستری

این شهروند شهرکردی افزود: به غیر از سگ های ولگرد، سگ های گله ای نیز در سطح شهر وجود دارند که صاحبان آنها در نگهداری آنها سهل انگاری می کنند و این یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.


وی تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری نسبت به جمع آوری سگ های بی صاحب اقدام کند و فکری برای این وضعیت کند.

فعالان حقوق حیوانات باید به شهرداری کمک کنند تا به سگ های جمع شده در کمپ شهرکرد غذا بدهد

داوود شکوهیده معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: شهرداری حدود دو سال است که برای رفع مشکل سگ های ولگرد در سطح شهر تلاش می کند.


وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است تمامی سگ هایی که زنده منتقل شده اند به کمپ واقع در رحمتیه منتقل شوند.


شکوهیده افزود: برای جمع آوری سگ ها پیمانکار تعیین شده و این سگ ها بیهوش و زنده از دستگاه بیهوشی خارج می شوند.

4508304 خبر خاکستری

نایب رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد ادامه داد: برخی از شهروندان از جمع آوری این حیوانات جلوگیری می کنند و اجازه جمع آوری آنها را نمی دهند اما اگر این افراد قصد حمایت از این سگ ها را دارند می توانند به کمک شهرداری بیایند. برای انتقال این حیوانات به کمپ و همچنین غذا آنها را به کمپ بدهید تا از این حیوانات بهتر مراقبت کنند.


وی افزود: سگ هایی که در این کمپ مستقر می شوند واکسیناسیون های لازم را انجام می دهند و بیماری آنها توسط دامپزشک بررسی و درمان می شود.

همکاری نکردن مردم با شهرداری سگ های ولگرد را به شهرها می آورد

شکوهیده یادآور شد: عدم همکاری مردم با شهرداری مشکلاتی را برای مسولان برای جمع آوری سگ های ولگرد ایجاد می کند. شهر ترسیم می کند


نائب رئیس سازمان مدیریت پسماند شهری شهرکرد تصریح کرد: علاوه بر این رایزنی هایی با تهران برای ارائه راهکار اساسی برای جمع آوری سگ های ولگرد انجام شده تا با توجه به تعداد زیاد این سگ ها اقدامات لازم انجام شود.


وی افزود: بسیاری از سگ ها در شهرکرد قلاده دارند و این به این معنی است که این سگ ها صاحب دارند و یا سگ باری هستند به همین دلیل تذکرات لازم به صاحبان آنها داده شده و در صورت وجود مشکل در این زمینه باید پاسخگو باشند. کسانی هستند که در منازل نگهداری می شوند و این افراد نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که با وجود انجام تمام اقدامات بهداشتی همچنان مشکلاتی وجود دارد و می توانند باعث بیماری شوند.


شکوهیده گفت: در صورت شکایت همسایه ها از نگهداری سگ در منزل توسط این افراد، شهرداری طبق ماده 55 تذکرات لازم را می دهد و در صورت عدم توجه مقامات قضایی پیگیری می شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مشکل سگ های ولگرد و حمله آنها به مردم مشکل جدیدی نیست و سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد حمله این سگ ها قرار می گیرند و طبق آمار بیشتر این قربانیان کودکان هستند، بنابراین هم مردم و هم مسئولان امر لازم است عزم خود را برای جمع آوری این حیوانات و جلوگیری از تعصب آنها در مورد تولد خود نشان می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید