افراط و تفریط یحیی; مدعیان چکمه طلایی

این تیم به همان اندازه که در خط دفاعی زحمت می کشد و آسیب پذیر است، بازیکنانی در حمله دارد که آماده هستند و منتظر فرصتی برای گلزنی هستند و دروازه حریف را باز می کنند. کاوه رضایی را در نظر بگیرید که در 2 بازی اخیر 2 گل به ثمر رسانده و به سراغ شهریار مغانلو و رضا اسدی بروید که مدعیان اصلی کسب کفش طلای لیگ بیست و سوم هستند. حتی رامین رضاییان و عیسی آل کثیر هم در دروازه سپاهان هستند تا این تیم با خط آتش خطرناک به دنبال بهترین پایان لیگ باشد.

افراط و تفریط یحیی;  مدعیان چکمه طلایی

سپاهان در این فصل تاکنون 32 گل در لیگ به ثمر رسانده و 16 بار در لیگ قهرمانان آسیا دروازه حریفان را باز کرده است. این یعنی سپاهان به طور میانگین 2.66 گل در هر بازی به ثمر می رساند که آمار فوق العاده ای است. سپاهان در حالی که شهریار موگانلو دو گل به ثمر رساند و رضا اسدی موفق شد یک بار دروازه علیرضا حقیگی را باز کند، با نتیجه 5 بر صفر مقابل هواداران به برتری رسید. حالا رضا اسدی 8 گل زده و شهریار موگانلو. این دو مدعی اصلی کفش طلای لیگ هستند و پیش از این هم برای مهاجمان دیگر رقم زده اند. احتمالاً این لقب متعلق به یکی از مقانلوها یا اسدی ها است. اتفاقی که می تواند اتفاق مثبتی در سپاهان باشد. آقا گل مال من است و کفش برای من طلاست. جمله ای که شاید از الان تا پایان لیگ در اردوی سپاهان و البته بازی دوستانه موگانلو و اسدی بشنویم.

شاید جالب این باشد که هر دو بازیکن پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده اند. رضا اسدی تنها پس از یک فصل حضور در پرسپولیس، مسیر خروج را طی کرد و پس از قرار گرفتن در لیست مازاد یحیی گل محمدی راهی تراکتور شد و دوباره جان گرفت. شهریار موگانلو هم در پرسپولیس حضور داشت اما چندان علاقه ای به ادامه همکاری گل محمدی نداشت و سپاهان را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. یعنی دو بازیکنی که از سوی یحیی گل محمدی برای جدایی از پرسپولیس انتخاب شدند تا به بازی ادامه دهند، حالا مدعی اصلی مستر گل به حساب می آیند و در مجموع 16 گل در لیگ بیست و سوم به ثمر رسانده اند. یک گل بیشتر از کل پرسپولیس در این فصل که 15 گل است.

باید مهدی عبدی را به این دو بازیکن اضافه کنیم. مهاجمی که گل محمدی در ترکیب پرسپولیس قرار نداد و در نهایت به صورت قرضی راهی تراکتور شد. او تاکنون 5 گل در لیگ به ثمر رسانده و به دنبال اسدی و موگانلو است. یعنی 3 بازیکنی که یحیی به هیچ وجه نمی خواست حالا مدعی اصلی کفش طلای لیگ بیست و سوم هستند. این یکی از آن اتفاقاتی است که ربطی به داوری، VAR یا حمایت اتحادیه فوتبال انگلیس از سایر تیم ها ندارد. همه تصمیمات مستقیماً به گل محمدی مربوط می شود و او باید پاسخ دهد که چرا این بازیکنان را نخواسته یا برای حفظ آنها تلاش نکرده است.

اگر به جدول بهترین گلزنان لیگ برتر نگاه کنیم به لحظه جالبی می رسیم. رضا اسدی و شهریار موگانلو با 8 ضربه پیشتاز هستند و مهدی عبدی با 5 ضربه در رده های بعدی قرار دارند. سه بازیکنی که در پرسپولیس حضور داشتند و هر کدام به دلایلی مورد توجه گل محمدی قرار نگرفتند