افزایش ابطال طرح خودرو و فروش حواله

به گزارش ایسنا، از ابتدای تیرماه امسال موضوع رعایت استانداردهای 85 گانه برای تمامی محصولات خودروسازان به عنوان یک موضوع ضروری به تصویب رسیده است. بر این اساس تمامی محصولات خودروسازان برای دریافت مجوز شماره گذاری باید تمامی استانداردهای 85 گانه را پاس کنند.

بنابراین، خودروسازان مجبور بودند برخی از محصولات خود را که قبلاً فروخته شده بودند، به روز کنند، بنابراین یا آپشن‌هایی به محصولات اضافه می‌شد و یا محصولات به نسخه بالاتر با تغییراتی در موتور، گیربکس و سایر اجزای خودرو ارتقا یافتند.

پس از این ارتقاء محصولات، قیمت محصولات نیز مشمول افزایش قیمت شد. این افزایش قیمت در محصولاتی رخ داده است که یا مربوط به طرح های پیش فروش یکساله خودروسازان بوده که در سال گذشته به صورت قرعه کشی برنده شده اند و یا مختص طرح های تلفیقی فروش خودرو هستند که برای امسال و سال آینده توزیع می شود.

این افزایش قیمت که بعضاً 100 میلیون تومان یا بیشتر می شود، نارضایتی تعداد زیادی از مشتریان را در پی داشته است. به ویژه علیرغم تاکید وزیر صمت مبنی بر اینکه صنعت خودرو نباید مشتری را مجبور به خرید خودرو (با قیمت بالاتر) کند، خودروسازان همچنان با ارسال پیامک به مشتری اعلام می کنند که مجبور هستند خودروی ارتقا یافته را در یک قیمت دریافت کنند. قیمت بالاتر.

این در حالی است که این مازاد پرداخت برای برخی از مشتریان امکان پذیر نیست و آنها قادر به پرداخت نیستند، اما شرکت ها هنوز نه طرح تبدیل (خودروی جایگزین در سطح قیمت خودروی اصلی مشتری) را برای آن مشتریان در نظر گرفته اند و نه راه حل دیگری. ..

بنابراین، تعداد رد مشتری افزایش می یابد. از سوی دیگر، بسیاری از مشتریان حواله های خود را فروخته اند. بررسی سایت های خرید و فروش نشان می دهد که با وجود غیرقانونی بودن فروش خودرو، هر روز تعداد زیادی از مشتریان خودروهای خود را حتی «زیر قیمت» در معرض فروش قرار می دهند.