افزایش تعداد قتل ها در ایالات متحده / جنایات خشونت آمیز یک مشکل بزرگ در جامعه آمریکا است


ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901478

جدیدترین آمار در مورد جنایات خشونت آمیز در ایالات متحده، که شهرهای بزرگی مانند نیویورک و لس آنجلس را حذف می کند، نشان می دهد که تعداد قتل ها در سال گذشته (2021) افزایش یافته است و بیشتر این حوادث مربوط به نوعی اسلحه گرم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرویس اطلاعات فدرال آمریکا شامگاه چهارشنبه با نسبت دادن دلیل این خطا به تغییر نحوه جمع‌آوری آمار اعلام کرد: تعداد قتل‌ها در آمریکا نسبت به سال قبل (2020) 4.3 درصد افزایش می‌یابد و این میزان افزایش می‌یابد. در سال 2020. 29.4 درصد بود.

کارشناسان می گویند این آمار اگرچه ناقص است، اما نشان می دهد که قتل های خشونت آمیز هنوز یک مشکل بزرگ و مهم در جامعه آمریکاست.

مقامات وزارت دادگستری روز سه‌شنبه قبل از انتشار این آمار گفتند که تغییر در روش جمع‌آوری داده‌ها به این معنی است که تنها 52 درصد از آژانس‌های امنیتی و مجری قانون ایالات متحده آماری را برای 12 ماه از سال 2021 تا آخرین مهلت مارس 2022 ارائه کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که 5 درصد از خانواده های آمریکایی و 3 درصد از بزرگسالان در این کشور قربانی جرایم خشن بوده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی پیشتر از نقض حد نصاب تاریخی جنایات خشن در آمریکا خبر داده بودند.

جرایم خشن که معمولاً به عنوان قتل، تجاوز جنسی و سرقت تعریف می شود، از سال 2020 در حال افزایش است. قتل یکی از دلایل افزایش جرایم جدی است که از سال 2019 تا 2020 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش جرایم خشونت آمیز یک چالش سیاسی برای کاخ سفید است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را وادار کرد تا از کمک های مالی برای تقویت ادارات پلیس استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید