ایالات متحده وارد مرحله اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه شده است


ساعت: 01:46
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833954

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که از آنجایی که واشنگتن نمی تواند فشار اقتصادی بر روسیه وارد کند، به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در اوکراین متوسل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شد، ایالات متحده و متحدانش در ناتو وارد مرحله نهایی برنامه‌ریزی اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین علیه روسیه شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: اطلاعات وزارت دفاع روسیه که امروز منتشر شد، به وضوح ثابت می کند که واشنگتن با هماهنگی نزدیک با شرکای ناتو، به آخرین مرحله برنامه ریزی اقدامات تحریک آمیز در اوکراین رسیده است و در تلاش است تا روسیه را متقاعد کنید که از سلاح های سمی و عوامل بیولوژیکی استفاده می کند.

این دیپلمات روسی تاکید کرد که طرح اولیه واشنگتن شامل فشار اقتصادی بر روسیه برای وادار کردن مسکو به بازنگری کامل در منافع امنیتی مشروع خود است.

زاخارووا گفت: «اکنون ایالات متحده به سمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی (WMD) و فراتر از خط قرمز حرکت می کند. «اگر این اتفاق بیفتد، تلفات بی‌شماری خواهد داشت و هر یک مسئول وجدان استراتژیست‌های آمریکایی در دفاتر کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون و دست نشانده‌های آنها در کیف خواهند بود.

پیشتر ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه گفته بود که ایالات متحده در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح های هسته ای شیمیایی، بیولوژیکی یا تاکتیکی است. به گفته وی، واشنگتن سه سناریو را آماده کرده است: سناریوی اول یک حادثه پرچم جعلی است، سناریوی دوم استفاده مخفیانه از سلاح های کشتار جمعی (WMD) در حجم کم، و سومین سناریوی کم احتمال استفاده آشکار از سلاح های جمعی است. تخریب در نبرد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید