اقدامات تحریک آمیز کره شمالی «بسیار تهاجمی» شده است.


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910670

رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) در کامبوج گفت که اقدامات تحریک آمیز کره شمالی “بسیار تهاجمی” شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را در دیدار سه جانبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) در کامبوج انجام داد. تبدیل شدن به “بسیار تهاجمی”.

وی با اشاره به پیشرفت برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی و آزمایش های موشکی متوالی اخیر پیونگ یانگ، خواستار افزایش همکاری بین سئول، واشنگتن و توکیو شد.

جو بایدن همچنین کره جنوبی و ژاپن را «متحدان کلیدی» واشنگتن توصیف کرد و در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی افزود: آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بیش از هر زمان دیگری در مورد کره شمالی متحد هستند.

در سال 2022، کره شمالی تاکنون در مجموع 33 آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. نمایندگان پیونگ یانگ تاکید می کنند که آزمایش های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می دهند. اخیرا واشنگتن و سئول رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار کردند که بخشی از آن شامل ژاپن نیز می شد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته های اخیر بارها مدعی شده اند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود آماده می شود. کره شمالی از سال 2017 تاکنون آزمایش هسته ای انجام نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید