افول هژمونی آمریکا و ایران تحت تأثیر اقدامات تحریک‌آمیز استکبار نیست


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908235

هانی زاده با بیان اینکه هژمونی آمریکا در برابر ایران، روسیه و چین شکست خورده است، گفت: ایران هرگز تحت تاثیر اقدامات تحریک آمیز استکبار قرار نخواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن خانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: در چند دهه گذشته در دوران شاهنشاهی و حتی پس از انقلاب اسلامی شاهد جنایات بیشماری از سوی آمریکا علیه ملت ایران بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در کودتای 28 مرداد 1332، آمریکا کودتای شرم آور خود را علیه دولت مردمی مصدق ارسال کرد و سپس هزاران نفر از مردم آزادیخواه در سراسر جهان به دلیل مخالفت با دولت به شکنجه گاه کورو اعزام شدند. آمریکا در ایران

وی افزود: همچنین در سال 1335 آمریکا و اسرائیل با ایجاد نظام جهنمی ساواک در رژیم شاه سابق، هزاران جوان را شکنجه و هزاران نفر را کشتند.

وی یادآور شد: جنایات بیشماری توسط آمریکا و رژیم ساواک زیر نظر آمریکا، اسرائیل و موساد انجام شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی استکبار در شکنجه و اعدام جوانان آزادی خواه نقش مستقیم داشت.


آمریکا سابقه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارد

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا دشمنی خود را با انقلاب اسلامی ایران و کودتای نافرجام نوژه، حوادث داخلی کردستان و خوزستان، تبلیغ تجزیه طلبان و درگیری با حکومت ایران، آشکار کرد. جنگ تحمیلی و توطئه های بیشمار آمریکا علیه ایران نشان می دهد که آمریکا سابقه سیاهی در حقوق بشر دارد.

وی گفت: به نظر من شرایط به گونه ای است که آمریکایی ها نمی توانند درباره حقوق بشر تصمیم بگیرند.

وی گفت: در ایالات متحده، افراط‌گرایان نژادپرست سفیدپوست طی چند دهه گذشته هزاران سیاه‌پوست را به دلیل رنگ پوست کشته‌اند و جامعه آمریکا جامعه کاملاً نژادپرستانه است و ایالات متحده نمی‌تواند در مورد حقوق بشر اظهار نظر کند. کشورهای دیگر با این رکورد سیاه.


آخرین اقدام آمریکا علیه ایران جنبه سیاسی دارد

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران جنبه سیاسی دارد، گفت: ایران در چند دهه گذشته دستاوردهای مختلفی در زمینه های نظامی، فناوری و پزشکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکایی ها انواع تحریم ها را علیه ایران اعمال کردند، ایران به پیشرفت خود ادامه داد و به کشوری تاثیرگذار و مهم تبدیل شد.


افول هژمونی آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

وی گفت: آمریکایی ها نگران هستند که ایران، روسیه و چین به عنوان سه قدرت بزرگ دینی، نظامی و اقتصادی بتوانند در هژمونی آمریکا در منطقه دخالت کنند، بنابراین سناریوهای متعددی برای ایجاد ناامنی در این سه کشور ایجاد شده است. حوادث ایران، مداخله روسیه در اوکراین و موضوع تایوان در چین، اینها بخشی از سناریوهای آمریکا برای این سه کشور است و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل توانست از حوادث اخیر بیرون بیاید.


آمریکا فکر می کرد که ایران تحت تاثیر اقدامات تحریک آمیز قرار خواهد گرفت

وی یادآور شد: ایران مسیر پیشرفت خود را ادامه داده و در عرصه نظامی از توان و توان بازدارندگی بالایی برخوردار است. آمریکایی ها تصور می کردند با اقدامات تحریک آمیز در داخل کشور جمهوری اسلامی را فلج می کنند، اما نتوانستند مانع پیشرفت ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه های مختلف شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید