واکنش چین به «اقدامات تحریک آمیز» آمریکا در تنگه تایوان


ساعت: 16:53
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811823

وزارت دفاع چین به اقدام تحریک آمیز آمریکا در تنگه تایوان واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع چین روز یکشنبه عبور یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان را محکوم کرد.

به گزارش ایندیپندنت، فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین ضمن نظارت بر عبور ناو آمریکایی، آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.

با وجود هشدارهای مکرر پکن در مورد عبور کشتی های جنگی غربی از تنگه استراتژیک و حساس تایوان، دیروز یو اس اس رالف جانسون از آبراه مورد مناقشه عبور کرد.

نیکلاس لینگو، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده، در توضیح این اقدام گفت که این کشتی جنگی از تنگه تایوان به عنوان نشانه ای از تعهد واشنگتن به آزادی دریانوردی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام عبور کرده است.

وی گفت: «ارتش ایالات متحده می تواند پرواز کند، ناوبری کند و عملیاتی را انجام دهد که قوانین بین المللی اجازه می دهد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که منابع رسانه‌ای چین به نقل از وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، دوشنبه گذشته اعلام کردند که چچن در اعتراض به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، دو شرکت بزرگ تسلیحاتی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

پکن تایوان را بخشی از چین می داند و معتقد است اقدامات آمریکا و فروش تسلیحات به تایوان ناقض حاکمیت این کشور و در تضاد با سیاست «چین واحد» است. با این حال، ایالات متحده با ارسال کشتی به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً از این جزیره حمایت کرده است و پکن نیز بارها با این موضوع مخالفت کرده است. با این حال، کشورهای عضو سازمان ملل متحد، از جمله خود ایالات متحده، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست دولت ترامپ در قبال چین را دنبال کرده است. بایدن اخیراً لایحه ای را برای صدها میلیارد دلار در بودجه نظامی آمریکا امضا کرد که بیشتر آن به مخالفت و حمایت چین از تایوان اختصاص دارد.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید