چین توافقنامه تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نقض کرده است


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901377

وزیر دفاع تایوان در بیانیه ای گفت که چین با عبور از یک «خط وسط» غیررسمی که از طریق آبراه می گذرد، توافق ضمنی در مورد تحرکات نظامی در تنگه تایوان را از بین برده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر دفاع تایوان، چیو کو چنگ، امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای گفت که چین با عبور از یک «خط وسط» غیررسمی که از طریق آبراه می گذرد، توافق ضمنی در مورد تحرکات نظامی در تنگه تایوان را نابود کرده است.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد وزارت دفاع تایوان اذعان کرد که ضرب الاجل توافق ضمنی در این خط میانی گذشته است و گفت که اگر چین از «خط قرمز» خود عبور کند، تایوان پاسخ خواهد داد.

چیو کو-چنگ مشخص نکرد که چه چیزی را خط قرمز می داند، اما شامل هواپیماهای چینی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، برای حمله به خاک تایوان می شود، اما خط میانی فرضی را به عنوان خط قرمز مشخص نکرد.

تنش ها بر سر تایوان که در سال های اخیر بین ایالات متحده و چین افزایش یافته است، زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته از تایپه بازدید کرد، بدتر شد. چین که تایوان را بخشی از خاک خود می داند، بارها به آمریکا نسبت به مداخله در امور داخلی خود هشدار داده است.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، اوایل ماه جاری وارد کره جنوبی شد تا قدرت اتحاد واشنگتن و سئول را یک روز پس از آزمایش های موشکی جدید کره شمالی نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید